تهران پاتوق

ساخت وبلاگ
[تصویر: he3423.jpg]

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

 

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد و می‌توان از روش‌ها و داروهای جایگزین برای این منظور سود برد.

برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

بهترین درمان خانگی برای درد گوش باید متناسب با نوع و دلیل بروز آن باشد. به طور مثال در صورتی که پوسیدگی دندان علت گوش درد باشد تنها راه حل آن مراجعه به دندانپزشکی است.

 

به طور کلی در موارد خفیف می‌توان عفونت گوش را بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و با استفاده از روش‌های درمانی خانگی برطرف کرد. همچنین به والدین توصیه می‌شود گوش درد کودکان خود به خصوص فرزندان زیر دو سال و در مواقعی که با تب همراه باشد را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

[تصویر: he3424.jpg]

در این مطلب به برخی از روش‌های مفید و کاربردی برای تسکین درد گوش اشاره کرده است:

۱- مصرف مسکن‌ها: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد.

 

۲- کمپرس آب گرم یا سرد: افراد اغلب از کیسه آب یخ یا گرم برای تسکین درد در تمام نقاط بدن استفاده می‌کنند که این روش برای درد گوش هم موثر است.

 

۳- چکاندن قطره‌های روغن داخل گوش: باور عمومی وجود دارد که روغن موجب تسکین درد گوش می‌شود هرچند شواهد علمی تایید کننده آن نیست اما ریختن قطره‌های روغن گرم داخل گوش خطرزا نیست و تا حدودی می‌تواند موثر باشد.

 

۴- پرت کردن حواس کودک: در صورتی که کودک دچار درد گوش باشد می‌توان با مشغول ساختن او به کارهای دیگر از جمله تماشای فیلم مورد علاقه یا خواندن کتاب ذهن او را از درد گوش دور کرد تا دارو تاثیر درمانی خود را بگذارد.

 

۵- استفاده از قطره‌های درمانی طبیعی: این قطره‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی زیتون است و به عنوان شیوه سنتی درمانی قابل استفاده است.

 

۶- روشن کایروپرکتیک: در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.

منبع:aftabir.com


- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 208 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 10:15

[تصویر: ba3487.jpg]

بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند کار‌های زیبایی نباید در ماه‌های اول بارداری صورت بگیرد

 

ضرر رنگ ابرو به دلیل مقدار کم آن، به پای رنگ مو نمی‌رسد اما ترجیحا نباید استفاده شود.

بسیاری از مادران باردار اصرار دارند در دوران بارداری مو‌های‌شان را رنگ کنند، ناخن بکارند یا ناخن‌های‌شان را طراحی کننداما نگرانند مبادا این کار‌ها تأثیر نامطلوبی روی جنین بگذارند.

 بسیاری از ‌پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام کار‌های زیبایی همراه با مواد شیمیایی مانند رنگ کردن مو را را در دوران بارداری برای خانم‌ها ممنوع کرده‌اند. بعضی دیگر از متخصصان هم توصیه می‌کنند این گونه کار‌ها نباید در ماه‌های اول صورت بگیرد اما بعد از آن مانعی ندارد. بنابر‌این از دکتر زهره لواسانی درباره انجام کار‌های زیبایی در دوران بارداری، منع یا آزاد بودن آن و تأثیرش بر روی جنین پرسیدیم.

دکتر لواسانی درباره انجام اقدامات زیبایی برای خانم‌های باردار می گوید:« هنوز تحقیق و پژوهش دقیقی درباره اثر این کار‌ها در دوران بارداری انجام نشده است. اما با شناختی که از ساختار مواد شیمیایی، عملکرد آن و ضررش برای بدن انسان به دست آمده به راحتی می‌فهمیم که این مواد برای بدن بسیار مضرند. اکنون تصور کنید این مواد شیمیایی بر بدن یک خانم باردار و جنینش چقدر می‌تواند تأثیر داشته باشد.»

او برخی از اقدامات زیبایی را نام می‌برد و توضیح می‌دهد:« برای مثال رنگ مو ماده‌ای شیمیایی است. اکسیدان نیز علاوه بر شیمیایی بودن، تراتوژن یا سمی است که آن را با رنگ مو مخلوط کرده و روی سر می‌‌گذارند که بعد از مدتی جذب پوست می‌شود. بنابر‌این توصیه می‌کنم که خانم‌های باردار زودتر از هفته سی‌و‌هفتم مو‌های خود را رنگ نکنند».

این متخصص زنان و زایمان مادران باردار را از استفاده از عطر و ادکلن منع کرده و دلیل آن را درصد زیاد الکل موجود در آن می‌داند و درباره رنگ ابرو و تتو‌های صورت توضیح می دهد:«دکتر لواسانی قرمزی چشم خانم‌ها بعد از  رنگ گذاشتن مو را مواد شیمیایی موجود در آن می‌داند و می‌گوید:

« من بیماری داشتم که در ابتدای ماه نهم بارداری مو‌هایش را رنگ گذاشته بود و دو روز بعد به دلیل عوارض همین مواد شیمیایی، کیسه آبش پاره شد و مجبور شد زایمان کند. در این مدت حتی حنا هم نباید استفاده شود.»

مادران باردار بهتر است دور لاک زدن را هم خط بکشند چون لاک ناخن ماده‌ای شیمیایی و حاوی سرب است. در صورتی که انگشتان نفس می‌کشند و لاک زدن مداوم باعث زردی ناخن و جذب مواد مضر آن به بدن خانم‌ها و جنین‌شان می‌شود. به همین دلیل دکتر لواسانی به مادران باردار درباره کاشت ناخن هشدار می‌دهد:« بهداشت ناخن بسیار مهم است چرا که اگر ناخن‌ها دچار قارچ شوند، درمان آن طول می‌کشد و قارچ آن نیز به درمان بسیار مقاوم است. این قارچ برای بارداری و بهداشت جنین به شدت خطر دارد.»

تتو‌های روی صورت و بدن نیز به دلیل درد و فشاری که ایجاد می‌کنند نباید استفاده شوند. چون استرس و فشار آن ممکن است باعث پاره شدن کیسه آب نوزاد شود. بنابر‌این دلیل دکتر لواسانی تأکید می‌کند:« خانم‌های باردار بهتر است در طول ماه‌های بارداری از انجام اقدامات زیبایی این چنینی پرهیز کنند. چون سیر تکامل جنین بسیار حساس است و مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت جنینشان باشند.»

منبع:niniban.com

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 226 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 10:14

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D...6-1394.jpg]

فروردین

به نظر می رسد که احساسات مثبت و خوبی که هم اکنون دارید هم چنان پایدار خواهند بود، اما از طرفی هم می دانید که چنین چیزی تا ابد ادامه نخواهد داشت. اگر اعتماد به نفس تان را از دست دهید ممکن است ناگهان زمین بخورید. شاید فکر کنید که اگر آن چه را در ذهن تان می گذرد به دیگران بگویید همه ی مشکلات حل خواهد شد، اما حواس تان باشد که اگر زیاده روی کنید بیشتر مشکل درست می شود. امروز باید تا جایی که می توانید احتیاط کنید، وگرنه ممکن است احساسات کسی را که دوست اش دارید زیر پا بگذارید. اگر نمی توانید حرف های قشنگ بزنید، این که اصلاً چیزی نگویید بهتر است.

اردیبهشت

دل تان می خواهد به حال خودتان باشید، اما کارهای زیادی هستند که انتظارتان را می کشند. اگر در منزل تنها بمانید و کاری نکنید، آن وقت فکرتان مدام پیش کارهایی خواهد بود که باید انجام شان دهید. اگر هم اوقات تان را با دوستان و خانواده سپری کنید، آن وقت شاید دل تان بخواهد که ای کاش در سکوت و آرامش منزل می ماندید. در هر صورت یادتان باشد که عدم رضایتی را که احساس می کنید به دیگران نسبت ندهید. بهتر است شرایطی را که در آن قرار گرفته اید بپذیرید تا بتوانید از چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی کنید لذت ببرید.

خرداد

منشأ مشکلات امروز شما دوستان نزدیک تان هستند، به ویژه اگر برنامه های آن ها با آن چه شما می خواهید متفاوت باشد. فعالیت های اجتماعی نقش مهمی را در آخر هفته ایفا می کنند، اما ممکن است از این که همه چیز طبق برنامه پیش می رود احساس کسالت و بی حوصلگی کنید. بعضی چیزها را نمی شود تغییر داد، پس بیهوده برای دست کاری آن ها تلاش نکنید. یادتان باشد که خواسته های شما با گذشت زمان تغییر می کنند، با این طرز فکر از شدت فشارهای پیش رو کاسته خواهد شد. نکته ی آخر این که با دیگران همان طوری رفتا کنید که دل تان می خواهد با شما رفتار شود.

تیر

به دنبال راهی هستید تا وظایف تان را با دیگران تقسیم کنید. به نظر می رسد که کاسه ی صبرتان لبریز شده است، زیرا همه ی کارها اکنون بیشتر از آن چه باید طول کشیده است. اگرچه تمایل دارید که دیگران را به شتاب دعوت کنید، اما به شما توصیه می شود که رویکردتان را تغییر دهید و به جای عجله کردن با سرعت آهسته تر حرکت کنید. از انتظاراتی که دارید کوتاه بیاید، بعد خواهید دید که چه قدر همه چیز بهتر پیش خواهد رفت. پس بهترین راهکار این است که موافق جریان شنا کنید.

مرداد

خیلی دل تان می خواهد که به سفر بروید، حتی همه ی جزییات آن را در ذهن تان تجسم کرده اید. اما به خاطر برنامه ها و وظایفی که دارید نمی توانید به یک سفر طولانی بروید. البته همین که یک آخر هفته ی خوب داشته باشید کافی است تا کمی احساس رضایت کنید. اگر هنوز برنامه ی خاصی برای این آخر هفته ترتیب نداده اید نگران نباشید. یک سفر یک روزه ی ناگهانی به خارج شهر می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید تا انرژی دوباره بگیرید.

شهریور

باید به دنبال یک راه کاملاً متفاوت برای حل مشکلات تان در یک رابطه باشید، یعنی تغییر رویکرد شما می تواند در حل مشکلات تان مؤثر واقع شود. اما انتظار نداشته باشید که همه چیز ناگهان و بدون ناراحتی حل شود. اولین قدم برای این که حس نیت تان را نشان دهید این است که از صمیم قلب حرف بزنید. وقتی احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید، آن ها هم می فهمند که چه طور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب مشکلات کم کم از بین خواهد رفت.

مهر

چند روزی بود که با یک تضاد درونی دست و پنجه نرم می کردید و حالا امروز ممکن است که این نا آرامی های درونی منفجر شوند و بروز کنند. شاید فکر کنید که حق با شماست، اما یادتان باشد که طرف مقابل تان هم ممکن است حق را به خودش بدهد. اگر می بینید که نظرات متفاوتی وجود دارند دعوا نکنید، در عوض به دنبال راهی باشید تا برای حل مسایل به یک راه حل مشترک برسید.

آبان

سعی کنید در انجام کارهای عادی و روزمره تنوع ایجاد کنید تا شادی و هیجان لازم را به روزتان اضافه کرده باشید. اگر احساس می کنید که افکارتان خلاقانه و جالب اند، این را هم بدانید که نمی توانید آن ها را یک باره به واقعیت تبدیل کنید. به جای این که زیاده روی کنید و دست به کارهای خیلی بزرگ بزنید، بهتر است به دنبال تغییرات و اصلاحات کوچک باشید و بعد منتظر بمانید و نتیجه اش را ببینید. یک تغییر کوچک می تواند آن قدر تأثیرگذار باشد که حتی فکرش را هم نمی کنید.

آذر

دل تان می خواهد که امروز تفریح و شادی کنید، اما ممکن است احساسات ناگفته ی کسی چنان شما را درگیر کند که نتوانید امروز را به شادی بگذرانید. اگر تصمیم بگیرید که به احساسات دیگران توجه نکنید، آن وقت حتماً احساس گناه خواهید کرد و دیگر نمی توانید خوش باشید. برای این که از این وضعیت خلاص شوید عجله نکنید. بهتر است به دیگران کمک کنید و در عالم دوستی طوری رفتار کنید که دل تان می خواهد با شما رفتار شود.

دی

حتی اگر امروز در منزل بمانید باز هم نمی توانید استراحت کنید، یعنی هر کاری کنید باز هم چیزهای زیادی هستند که حواس تان را پرت خواهند کرد. شاید تصمیم بگیرید که خودتان را در هیچ ماجرایی دخالت ندهید، اما در هر صورت به این ماجراها کشیده خواهید شد، پس چرا بیهوده مقاومت می کنید؟ خودتان پا به صحنه بگذارید و با دیگران همراه شوید. بهتر است فعال باشید و کارهای تان را زمان بندی کنید تا احساس رضایت بیشتری به سراغ تان بیاید.

بهمن

اگر امروز را در تنهایی و انزوا بگذرانید ممکن است احساس کنید که مشکلات تان یکی پس از دیگری به سراغ تان می آیند. به نظر می رسد که دیگران می خواهند بیشتر از چیزی که شما دوست دارید همراهی تان کنند. اما اگر به هر دلیلی تنها ماندید، بدانید که نمی توانید آسوده باشید، زیرا وظایف بسیاری هستند که باید انجام شان دهید. خودتان فکر می کنید که می دانید چه چیزی برای تان بهتر است، اما باید یاد بگیرید که انعطاف پذیرتر باشید تا دیگران ترغیب شوند که همراهی تان کنند. برای این که عضو خوبی در گروه باشید بهتر است موافق جریان حرکت کنید.

اسفند

شاید بهتر باشد که احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید تا حال تان بهتر شود، اما این بهبودی موقتی خودش نشانه ی یک موضوع جدی تر است. به نظر می رسد که باورها و ارزش های تان تغییر کرده اند و حالا دوست دارید اطراف تان را با چیزهایی پر کنید که نشان گر باورهای جدیدتان باشند. با خودتان صادق باشید و بپذیرید که اکنون تمایل به خرج کردن دارید. فقط حواس تان را جمع کنید تا چیزهایی که می خرید کاربردی باشند، یعنی از روی هوس خرید نکنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 228 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 10:14

[تصویر: he3423.jpg]

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

 

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد و می‌توان از روش‌ها و داروهای جایگزین برای این منظور سود برد.

برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

بهترین درمان خانگی برای درد گوش باید متناسب با نوع و دلیل بروز آن باشد. به طور مثال در صورتی که پوسیدگی دندان علت گوش درد باشد تنها راه حل آن مراجعه به دندانپزشکی است.

 

به طور کلی در موارد خفیف می‌توان عفونت گوش را بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و با استفاده از روش‌های درمانی خانگی برطرف کرد. همچنین به والدین توصیه می‌شود گوش درد کودکان خود به خصوص فرزندان زیر دو سال و در مواقعی که با تب همراه باشد را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

[تصویر: he3424.jpg]

در این مطلب به برخی از روش‌های مفید و کاربردی برای تسکین درد گوش اشاره کرده است:

۱- مصرف مسکن‌ها: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد.

 

۲- کمپرس آب گرم یا سرد: افراد اغلب از کیسه آب یخ یا گرم برای تسکین درد در تمام نقاط بدن استفاده می‌کنند که این روش برای درد گوش هم موثر است.

 

۳- چکاندن قطره‌های روغن داخل گوش: باور عمومی وجود دارد که روغن موجب تسکین درد گوش می‌شود هرچند شواهد علمی تایید کننده آن نیست اما ریختن قطره‌های روغن گرم داخل گوش خطرزا نیست و تا حدودی می‌تواند موثر باشد.

 

۴- پرت کردن حواس کودک: در صورتی که کودک دچار درد گوش باشد می‌توان با مشغول ساختن او به کارهای دیگر از جمله تماشای فیلم مورد علاقه یا خواندن کتاب ذهن او را از درد گوش دور کرد تا دارو تاثیر درمانی خود را بگذارد.

 

۵- استفاده از قطره‌های درمانی طبیعی: این قطره‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی زیتون است و به عنوان شیوه سنتی درمانی قابل استفاده است.

 

۶- روشن کایروپرکتیک: در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.

منبع:aftabir.com


- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 208 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:48

[تصویر: ba3487.jpg]

بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند کار‌های زیبایی نباید در ماه‌های اول بارداری صورت بگیرد

 

ضرر رنگ ابرو به دلیل مقدار کم آن، به پای رنگ مو نمی‌رسد اما ترجیحا نباید استفاده شود.

بسیاری از مادران باردار اصرار دارند در دوران بارداری مو‌های‌شان را رنگ کنند، ناخن بکارند یا ناخن‌های‌شان را طراحی کننداما نگرانند مبادا این کار‌ها تأثیر نامطلوبی روی جنین بگذارند.

 بسیاری از ‌پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام کار‌های زیبایی همراه با مواد شیمیایی مانند رنگ کردن مو را را در دوران بارداری برای خانم‌ها ممنوع کرده‌اند. بعضی دیگر از متخصصان هم توصیه می‌کنند این گونه کار‌ها نباید در ماه‌های اول صورت بگیرد اما بعد از آن مانعی ندارد. بنابر‌این از دکتر زهره لواسانی درباره انجام کار‌های زیبایی در دوران بارداری، منع یا آزاد بودن آن و تأثیرش بر روی جنین پرسیدیم.

دکتر لواسانی درباره انجام اقدامات زیبایی برای خانم‌های باردار می گوید:« هنوز تحقیق و پژوهش دقیقی درباره اثر این کار‌ها در دوران بارداری انجام نشده است. اما با شناختی که از ساختار مواد شیمیایی، عملکرد آن و ضررش برای بدن انسان به دست آمده به راحتی می‌فهمیم که این مواد برای بدن بسیار مضرند. اکنون تصور کنید این مواد شیمیایی بر بدن یک خانم باردار و جنینش چقدر می‌تواند تأثیر داشته باشد.»

او برخی از اقدامات زیبایی را نام می‌برد و توضیح می‌دهد:« برای مثال رنگ مو ماده‌ای شیمیایی است. اکسیدان نیز علاوه بر شیمیایی بودن، تراتوژن یا سمی است که آن را با رنگ مو مخلوط کرده و روی سر می‌‌گذارند که بعد از مدتی جذب پوست می‌شود. بنابر‌این توصیه می‌کنم که خانم‌های باردار زودتر از هفته سی‌و‌هفتم مو‌های خود را رنگ نکنند».

این متخصص زنان و زایمان مادران باردار را از استفاده از عطر و ادکلن منع کرده و دلیل آن را درصد زیاد الکل موجود در آن می‌داند و درباره رنگ ابرو و تتو‌های صورت توضیح می دهد:«دکتر لواسانی قرمزی چشم خانم‌ها بعد از  رنگ گذاشتن مو را مواد شیمیایی موجود در آن می‌داند و می‌گوید:

« من بیماری داشتم که در ابتدای ماه نهم بارداری مو‌هایش را رنگ گذاشته بود و دو روز بعد به دلیل عوارض همین مواد شیمیایی، کیسه آبش پاره شد و مجبور شد زایمان کند. در این مدت حتی حنا هم نباید استفاده شود.»

مادران باردار بهتر است دور لاک زدن را هم خط بکشند چون لاک ناخن ماده‌ای شیمیایی و حاوی سرب است. در صورتی که انگشتان نفس می‌کشند و لاک زدن مداوم باعث زردی ناخن و جذب مواد مضر آن به بدن خانم‌ها و جنین‌شان می‌شود. به همین دلیل دکتر لواسانی به مادران باردار درباره کاشت ناخن هشدار می‌دهد:« بهداشت ناخن بسیار مهم است چرا که اگر ناخن‌ها دچار قارچ شوند، درمان آن طول می‌کشد و قارچ آن نیز به درمان بسیار مقاوم است. این قارچ برای بارداری و بهداشت جنین به شدت خطر دارد.»

تتو‌های روی صورت و بدن نیز به دلیل درد و فشاری که ایجاد می‌کنند نباید استفاده شوند. چون استرس و فشار آن ممکن است باعث پاره شدن کیسه آب نوزاد شود. بنابر‌این دلیل دکتر لواسانی تأکید می‌کند:« خانم‌های باردار بهتر است در طول ماه‌های بارداری از انجام اقدامات زیبایی این چنینی پرهیز کنند. چون سیر تکامل جنین بسیار حساس است و مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت جنینشان باشند.»

منبع:niniban.com

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 202 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:48

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D...6-1394.jpg]

فروردین

به نظر می رسد که احساسات مثبت و خوبی که هم اکنون دارید هم چنان پایدار خواهند بود، اما از طرفی هم می دانید که چنین چیزی تا ابد ادامه نخواهد داشت. اگر اعتماد به نفس تان را از دست دهید ممکن است ناگهان زمین بخورید. شاید فکر کنید که اگر آن چه را در ذهن تان می گذرد به دیگران بگویید همه ی مشکلات حل خواهد شد، اما حواس تان باشد که اگر زیاده روی کنید بیشتر مشکل درست می شود. امروز باید تا جایی که می توانید احتیاط کنید، وگرنه ممکن است احساسات کسی را که دوست اش دارید زیر پا بگذارید. اگر نمی توانید حرف های قشنگ بزنید، این که اصلاً چیزی نگویید بهتر است.

اردیبهشت

دل تان می خواهد به حال خودتان باشید، اما کارهای زیادی هستند که انتظارتان را می کشند. اگر در منزل تنها بمانید و کاری نکنید، آن وقت فکرتان مدام پیش کارهایی خواهد بود که باید انجام شان دهید. اگر هم اوقات تان را با دوستان و خانواده سپری کنید، آن وقت شاید دل تان بخواهد که ای کاش در سکوت و آرامش منزل می ماندید. در هر صورت یادتان باشد که عدم رضایتی را که احساس می کنید به دیگران نسبت ندهید. بهتر است شرایطی را که در آن قرار گرفته اید بپذیرید تا بتوانید از چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی کنید لذت ببرید.

خرداد

منشأ مشکلات امروز شما دوستان نزدیک تان هستند، به ویژه اگر برنامه های آن ها با آن چه شما می خواهید متفاوت باشد. فعالیت های اجتماعی نقش مهمی را در آخر هفته ایفا می کنند، اما ممکن است از این که همه چیز طبق برنامه پیش می رود احساس کسالت و بی حوصلگی کنید. بعضی چیزها را نمی شود تغییر داد، پس بیهوده برای دست کاری آن ها تلاش نکنید. یادتان باشد که خواسته های شما با گذشت زمان تغییر می کنند، با این طرز فکر از شدت فشارهای پیش رو کاسته خواهد شد. نکته ی آخر این که با دیگران همان طوری رفتا کنید که دل تان می خواهد با شما رفتار شود.

تیر

به دنبال راهی هستید تا وظایف تان را با دیگران تقسیم کنید. به نظر می رسد که کاسه ی صبرتان لبریز شده است، زیرا همه ی کارها اکنون بیشتر از آن چه باید طول کشیده است. اگرچه تمایل دارید که دیگران را به شتاب دعوت کنید، اما به شما توصیه می شود که رویکردتان را تغییر دهید و به جای عجله کردن با سرعت آهسته تر حرکت کنید. از انتظاراتی که دارید کوتاه بیاید، بعد خواهید دید که چه قدر همه چیز بهتر پیش خواهد رفت. پس بهترین راهکار این است که موافق جریان شنا کنید.

مرداد

خیلی دل تان می خواهد که به سفر بروید، حتی همه ی جزییات آن را در ذهن تان تجسم کرده اید. اما به خاطر برنامه ها و وظایفی که دارید نمی توانید به یک سفر طولانی بروید. البته همین که یک آخر هفته ی خوب داشته باشید کافی است تا کمی احساس رضایت کنید. اگر هنوز برنامه ی خاصی برای این آخر هفته ترتیب نداده اید نگران نباشید. یک سفر یک روزه ی ناگهانی به خارج شهر می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید تا انرژی دوباره بگیرید.

شهریور

باید به دنبال یک راه کاملاً متفاوت برای حل مشکلات تان در یک رابطه باشید، یعنی تغییر رویکرد شما می تواند در حل مشکلات تان مؤثر واقع شود. اما انتظار نداشته باشید که همه چیز ناگهان و بدون ناراحتی حل شود. اولین قدم برای این که حس نیت تان را نشان دهید این است که از صمیم قلب حرف بزنید. وقتی احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید، آن ها هم می فهمند که چه طور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب مشکلات کم کم از بین خواهد رفت.

مهر

چند روزی بود که با یک تضاد درونی دست و پنجه نرم می کردید و حالا امروز ممکن است که این نا آرامی های درونی منفجر شوند و بروز کنند. شاید فکر کنید که حق با شماست، اما یادتان باشد که طرف مقابل تان هم ممکن است حق را به خودش بدهد. اگر می بینید که نظرات متفاوتی وجود دارند دعوا نکنید، در عوض به دنبال راهی باشید تا برای حل مسایل به یک راه حل مشترک برسید.

آبان

سعی کنید در انجام کارهای عادی و روزمره تنوع ایجاد کنید تا شادی و هیجان لازم را به روزتان اضافه کرده باشید. اگر احساس می کنید که افکارتان خلاقانه و جالب اند، این را هم بدانید که نمی توانید آن ها را یک باره به واقعیت تبدیل کنید. به جای این که زیاده روی کنید و دست به کارهای خیلی بزرگ بزنید، بهتر است به دنبال تغییرات و اصلاحات کوچک باشید و بعد منتظر بمانید و نتیجه اش را ببینید. یک تغییر کوچک می تواند آن قدر تأثیرگذار باشد که حتی فکرش را هم نمی کنید.

آذر

دل تان می خواهد که امروز تفریح و شادی کنید، اما ممکن است احساسات ناگفته ی کسی چنان شما را درگیر کند که نتوانید امروز را به شادی بگذرانید. اگر تصمیم بگیرید که به احساسات دیگران توجه نکنید، آن وقت حتماً احساس گناه خواهید کرد و دیگر نمی توانید خوش باشید. برای این که از این وضعیت خلاص شوید عجله نکنید. بهتر است به دیگران کمک کنید و در عالم دوستی طوری رفتار کنید که دل تان می خواهد با شما رفتار شود.

دی

حتی اگر امروز در منزل بمانید باز هم نمی توانید استراحت کنید، یعنی هر کاری کنید باز هم چیزهای زیادی هستند که حواس تان را پرت خواهند کرد. شاید تصمیم بگیرید که خودتان را در هیچ ماجرایی دخالت ندهید، اما در هر صورت به این ماجراها کشیده خواهید شد، پس چرا بیهوده مقاومت می کنید؟ خودتان پا به صحنه بگذارید و با دیگران همراه شوید. بهتر است فعال باشید و کارهای تان را زمان بندی کنید تا احساس رضایت بیشتری به سراغ تان بیاید.

بهمن

اگر امروز را در تنهایی و انزوا بگذرانید ممکن است احساس کنید که مشکلات تان یکی پس از دیگری به سراغ تان می آیند. به نظر می رسد که دیگران می خواهند بیشتر از چیزی که شما دوست دارید همراهی تان کنند. اما اگر به هر دلیلی تنها ماندید، بدانید که نمی توانید آسوده باشید، زیرا وظایف بسیاری هستند که باید انجام شان دهید. خودتان فکر می کنید که می دانید چه چیزی برای تان بهتر است، اما باید یاد بگیرید که انعطاف پذیرتر باشید تا دیگران ترغیب شوند که همراهی تان کنند. برای این که عضو خوبی در گروه باشید بهتر است موافق جریان حرکت کنید.

اسفند

شاید بهتر باشد که احساسات تان را با دیگران در میان بگذارید تا حال تان بهتر شود، اما این بهبودی موقتی خودش نشانه ی یک موضوع جدی تر است. به نظر می رسد که باورها و ارزش های تان تغییر کرده اند و حالا دوست دارید اطراف تان را با چیزهایی پر کنید که نشان گر باورهای جدیدتان باشند. با خودتان صادق باشید و بپذیرید که اکنون تمایل به خرج کردن دارید. فقط حواس تان را جمع کنید تا چیزهایی که می خرید کاربردی باشند، یعنی از روی هوس خرید نکنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 182 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:48

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...6-1394.jpg]

فروردین:

شما کسی نیستید که به زور و اجبار خانواده و یا دوستانتان هر چیزی را قبول کنید! شما می‌دانید چه می‌خواهید، کجا می‌خاوهید بروید، می‌دانید چگونه به آنجا برسید و جواب منفی و مقاومت دیگران را قبول نخواهید کرد. باهمه این احوال حتی اگر مجبور شوید به خاطر دوری گزیدن از تمام مشکلات به احساسات‌تان بها ندهید، اصلا خوب نیست که مسیرتان را منحرف کرده و به دشمن ملحق بشوید! کمی حسایت از جانب شما امروز شما را نجات می‌دهد!

اردیبهشت:

امروز زمان آن رسیده که بیشتر به خودتان توجه نشان دهید و بیش از گذشته روی سلامت خود تاکید داشته باشید. سعی کنید از فرصت و انرژی های خوبی که امرزو کائنات برایتان در نظر گرفته، برای حضور بیشتر در کنار خانواده استفاده کنید. انرژی جسمانی شما امروز زیاد است و فرصت خوبی برای ورزش کردن یا انجام کارهای گروهی است.

خرداد:

شما در حالت عادی انسانی منطقی هستید، اما امروز نمی توانید دلیل آشوبی که در درونتان حس می کنید را بیابید. دوست دارید فکر کنید که این تنش منبعی خارجی دارد در حالی که در واقع این خود شما هستید که باعث شده اید این حالت در شما به وجود بیاید، بهترین راه حل این است که دلیل این هیجان و شور درونی را در خودتان بیابید. امروز از آن روزهایی است به همه چیز به دیده انتقاد می نگرید. با تمرکز بر روی ایرادها و خطاهای عشقتان از کاه کوه ساخته و سر مسائل خیلی بی اهمیت جنجال به راه خواهید انداخت. به جای این کار بهتر است بر روی آنچه که شما را در مرحله اول به سوی او جذب کرده است توجه کنید. اگر به نارضایتی هایتان زیاد فکر نکنید خیلی زود آنها را فراموش خواهید کرد.

تیر:

امروز در خانه خود منتظر فعالیت های بسیار باشید. ممکن است گروه نسبتا بزرگی از مهمان هایی که شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده به خانه تان دعوت کرده اید به منزلتان آمده و بحث های جنجالی زیادی بین شما در بگیرد. این کار به شما انرژی زیادی خواهد داد و نسبت به برخی احساسات خود آگاهی پیدا خواهید کرد. امشب رویای سفر به جاهای دور و عجیب و غریب را در سر خواهید داشت. چرا حرفی که در دل دارید را به زبان نمی آورید؟ خوردن حرف هایتان تنها باعث ایجاد فاصله بین شما و عشقتان خواهد شد. امروز می توانید احساساتتان را به وضوح بیان کنید و از باری که بر سینه تان سنگینی میکند خلاص شوید.

مرداد:

شما تخیلات زیبا و قشنگی را برای ﺁینده‌تان دارید و به اکثر ﺁنها در ﺁینده‌ای نه چندان دور خواهید رسید فقط باید تلاش کنید.شانس‌تان را تا از دست نرفته است در تمام زمینه‌های زندگی‌تان امتحان کنید از ریسک کردن ابایی نداشته باشید.اجازه ندهید ندای درونی‌تان به شما ترس و اظطراب وارد کند که از انجام کارهایتان باز بمانید.به جای این کارها کمی‌به ﺁینده تان امیدوار باشید تا موفق شوید.

شهریور:

امروز شاید دیگران فکر کنند شما در کارتان ناشی و دست و پا چلفتی هستید!! در حالیکه شما کاملاً به رفتار خود مسلط هستید و اصلاً لازم نیست چیزی را تغییر دهید. حالا که خورشید و بهرام در نشانه شما به هم ملحق شده‌اند شما باید بدانیدکه قدرت استفاده کردن از توانایی‌هایتان را دارا هستید و می‌توانید به طور موثری روی اهداف آینده خود تمرکز کنید.

مهر:

امروز در مرکز توجه خواهید بود و قدرت بیان بسیار بالایی خواهید داشت. می توانید به سادگی اطرافیان را جذب کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. به طوری که می توانید به راحتی بحث را در هر جمعی کنترل کنید و یا حتی در یک جلسه سخنرانی کنید. بهتر است امروز بدون برنامه ریزی به دوست اجتماعی خود ابراز عشق نکنید، نتیجه خوبی برای این کار پیش بینی نمی شود. مواظب رمز کارت و گذرواژه ایمیل خود باشید. انتظارات زیادی از شریک زندگی خود دارید و استانداردهای بالایی را در این رابطه برای خود تعیین کرده اید. با نامزد خود حرف بزنید و مرزها را در رابطه تان مشخص کنید. ببینید آیا به زندگی از یک دریچه نگاه می کنید؟

آبان:

امروز انرژی هایی که کائنات برای شما در نظر گرفته اند به قدری زیاد است که می توانید یک شبه، کلی از مسایل زندگی خود را سامان دهید. اول اینکه به ظاهر و رفتار خود بیشتر رسیدگی کنید و توجه بیشتری داشته باشید. با افراد مثبت و کارشناس، بیشتر صمیمی شوید. سپس، تلاشتان را در محل کار بیشتر کنید. از امروز تا سه هفته دیگر، همه چیز در بهترین حالت خود خواهد بود. روی حرف هایی که به زبان می آورید خیلی وسواس به خرج دهید. هیچ کدام از لحظه ها را بیهوده و بدون هدف نسوزانید و بلکه با سیاست کامل، برای همه چیز برنامه ریزی کنید.

آذر:

مسائلی که برای شما ارزشمند هستند با آنهایی که برای یک گروه ارزشمند هستند به طور عجیبی به هم وابسته‌اند، حتی اگر در نظر اول جدا از هم به نظر برسند. ممکن است امروز شما بیشتر به خودتان اطمینان داشته باشید، برای اینکه شما می‌توانید قدرت احساسات خود را درک کنید. اگر توانایی‌های شما سیر نزولی پیدا کرده از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید هراس نداشته باشید. طبیعتاً مسئولین شما در محل کار نیاز دارند که به درخواست شما اهمیت بدهند، و اگر این اتفاق بیفتد از نظر مالی هم وضع بهتری پیدا خواهید کرد.

دی:

مهم نیست چه موانعی مقابل راه شما قرار دارد، امروز پر از عشق هستید و با فرد مورد علاقه تان قرار ملاقاتی خواهید داشت. به نیازهای طرف مقابل تان اهمیت دهید. اگر چه قدرت و انگیزه در شما موج می زند اما همکاری با دیگران در زمینه کاری می تواند قدم بزرگی برای موفقیت های آینده شما باشد. با احتیاط قدم بردارید اما از حرکت نایستید. بهتر است به عکسی که در شبکه های اجتماعی روی پروفایل خود گذاشته اید، دستی بکشید زیرا این هفته بهترین ارتباطات مجازی خود را تجربه خواهید کرد. هدفهایتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید

بهمن:

اگر قرار است تصمیم مهمی بگیرید ولی احساس سر در گمی می کنید، بهتر است برای نظرسنجی به هرکسی مراجعه نکنید. تنها از چند نفر که به آنها اعتماد کامل دارید کمک بخواهید. پرسیدن نظر هرکسی که جلویتان می آید تنها شما را گمراهتر خواهد کرد. از افرادی که دانش و اطلاع کافی دارند نظر بخواهید، اما برای گرفتن تصمیم به خودتان رجوع کنید، این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. امروز کمی بی حوصله هستید، ولی سعی کنید مثل همیشه به کارهای روزمره تان بپردازید. حتی انرژی و حوصله کافی برای وقت گذراندن با عشقتان را نیز ندارید و دلتان نمی خواهد از رسانه های اجتماعی نیز سر و کله بزنید. اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید الان وقتش است.

اسفند:

شما در زندگی تان فردی مثبت بین هستید به همین دلیل با تمام مشکلاتی که پیش می‌ایند به راحتی مقابله می‌کنید و هیچ اتفاقی هر چند خیلی بزرگ باشد نمی‌تواند مانع شما شود.شما به تنهایی این احساس را در خود نگه نمی‌دارید بلکه با صحبت‌ها و رفتارهای مثبت تان این موضوع را به دیگران نیز القا می‌کنید به همین دلیل خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را بیش از پیش بر سر راه شما قرار می‌دهد.استدلال‌ها و آنالیزهای که در رابطه با دیگران انجام می‌دهید یا حدس می‌زنید کاملا به واقعیت می‌پیوندند اما توصیه می‌کنیم به انها زیاد اهمیت ندهید زیرا باعث می‌شوند که شما رفتاری نا عادلانه را پیشه خود کنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:34

ز این به بعد دیگر خیالتان در آشپزی راحت خواهد بود. زیرا همان تکنولوژی که در ساخت اسلحه، اسباب بازی و حتی انگشترهای الماس بکار رفته بود، اکنون قرار است در پخت غذاهای خانگی نیز استفاده شود. منظور همان تکنولوژی پرینت سه بعدی است که طی زمان کوتاهی همه گیر شده است. و اکنون قرار است یکی دیگر از قابلیت های آن به دنیا عرضه شود. دستگاهی در راه است که به شما کمک می کند هر دفعه بتوانید بلااستثنا پیتزای کاملی درست کنید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاکس‌نیوز ؛ شرکت بارسلوناییِ فعال در زمینۀ پرینت سه بعدی، Natural Machines، بزودی دستگاهی به اسم فودینی (Foodini) را عرضه می کند. فودینی یک پرینتر سه بعدی است که به آشپزها اجازه می دهد غذاهایی بدون کم و کاست را پرینت کنند.

این دستگاه به کاربران امکان این را میدهد که از ۶ خوراکی و مادۀ اولیه برای پرینت غذاهای دلخواه خود استفاده کنند. با فشار دادن یک دکمه، دستگاه شروع به تولید غذای شما با توجه به الگوهایی که از قبل برای آن تعیین کرده اید می کند. به پیتزا، برگر یا حتی راویولی هایی فکر کنید که شکل کامل و بدون نقصی داشته باشند. دقیق ترین غذاهایی که تا به حال دیده اید. و خبر خوب این است که فودینی بگونه‌‏ای طراحی شده که آشپزهای خانگی هم بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. این دستگاه، که تا حدی به یک فر کوچک شباهت دارد، همچنین می تواند فعالیت های مفیدی برای آماده سازی و تزئین غذا انجام دهد. برای مثال با کمک آن می توانید یک کیک را آنگونه که دوست دارید تزئین کنید.

البته، فودینی کاستی های خاص خود را هم دارد. مثلا در یک زمان تنها می تواند با استفاده از یک ماده پرینت بگیرد، بنابراین در حین پرینت گرفتن می بایست مادۀ مورد استفاده را با استفاده از دکمه های روی دستگاه تغییر دهید. کمبود دیگر فودینی این است که فقط می تواند مواد را ترکیب کند و نمی تواند آنها را بپزد. بنابراین نمی توان همۀ کار را به آن سپرد.

با وجود این کاستی ها، این دستگاه ایدۀ بسیار فوق العاده‏ای دارد چرا که تولید غذا را اتوماتیک می گرداند، همچنین به آشپزها اجازه می دهد چیزهایی را درست کنند که بدون وجود فودینی هیچوقت امکانش را نداشتند. البته همه می دانیم که این تنها شروع راه است و به زودی انواع و اقسام این پرینترها در راه خواهند بود. قرار است که فودینی بهار امسال با قیمت ۱۴۰۰ دلارعرضه شود

منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 207 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:34

پارچه – دو تکه پارچه ۴۵ سانتیمتری؛ یک پارچه برای روی کیف و یک پارچه برای آستر
پارچه مویی
نوار پارچه ۲٫۵ سانتیمتری – دو متر و هفتاد سانتیمتر؛ رنگ این نوار را متناسب با رنگ پارچه انتخاب کنید
مداد خیاطی
تجهیزات دوخت و دوز – سوزن، نخ، سنجاق و قیچی
اتو

۱- ابتدا باید پارچه مویی را روی پشت پارچه اصلی قرار دهید و باید آن را اتو کنید. اینکار را باید برای آستر هم تکرار کنید. الگو (که در فایل ضمیمه پست ارائه شده است) را روی پارچه قرار دهید و آن را با سنجاق سفت کنید. دو تکه از پارچه اصلی و دو تکه از پارچه آستر ببرید.
۲- دو تکه پارچه اصلی را طوری روی هم قرار دهید که روی پارچه‌ها روی هم قرار بگیرد. لبه‌ها را با سنجاق سفت کنید و چرخ خیاطی را آماده کنید. لبه‌ها و پایین پارچه را طوری بهم کوک بزنید که ۱ سانتیمتر حاشیه باقی بماند. همینکار را برای پارچه آستر تکرار کنید.
۳- حالا باید هر چهار گوشه را پاکتی کنید. ابتدا لبه‌ها را آنطور که در تصویر می‌بینید، اتو بزنید. پارچه دوخته شده را طوری تا کنید که لبه‌ها کاملاً روی هم قرار بگیرند. حالا با فاصله ۲٫۵ سانتیمتر از لبه یک خط ۴۵ درجه (شبیه نوک مثلث) بکشید. چون کیف دستی پارچه ای دورو است با مداد مخصوص خیاطی این خط را بکشید. همینکار را برای هر چهار گوشه تکرار کنید. روی این خطوط را با چرخ خیاطی کوک بزنید.
۴- نوک قسمت‌های علامت گذاری شده را ببرید. دقت کنید که ۱ سانتیمتر حاشیه جا بگذارید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:34

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...6-1394.jpg]

فروردین:

شما کسی نیستید که به زور و اجبار خانواده و یا دوستانتان هر چیزی را قبول کنید! شما می‌دانید چه می‌خواهید، کجا می‌خاوهید بروید، می‌دانید چگونه به آنجا برسید و جواب منفی و مقاومت دیگران را قبول نخواهید کرد. باهمه این احوال حتی اگر مجبور شوید به خاطر دوری گزیدن از تمام مشکلات به احساسات‌تان بها ندهید، اصلا خوب نیست که مسیرتان را منحرف کرده و به دشمن ملحق بشوید! کمی حسایت از جانب شما امروز شما را نجات می‌دهد!

اردیبهشت:

امروز زمان آن رسیده که بیشتر به خودتان توجه نشان دهید و بیش از گذشته روی سلامت خود تاکید داشته باشید. سعی کنید از فرصت و انرژی های خوبی که امرزو کائنات برایتان در نظر گرفته، برای حضور بیشتر در کنار خانواده استفاده کنید. انرژی جسمانی شما امروز زیاد است و فرصت خوبی برای ورزش کردن یا انجام کارهای گروهی است.

خرداد:

شما در حالت عادی انسانی منطقی هستید، اما امروز نمی توانید دلیل آشوبی که در درونتان حس می کنید را بیابید. دوست دارید فکر کنید که این تنش منبعی خارجی دارد در حالی که در واقع این خود شما هستید که باعث شده اید این حالت در شما به وجود بیاید، بهترین راه حل این است که دلیل این هیجان و شور درونی را در خودتان بیابید. امروز از آن روزهایی است به همه چیز به دیده انتقاد می نگرید. با تمرکز بر روی ایرادها و خطاهای عشقتان از کاه کوه ساخته و سر مسائل خیلی بی اهمیت جنجال به راه خواهید انداخت. به جای این کار بهتر است بر روی آنچه که شما را در مرحله اول به سوی او جذب کرده است توجه کنید. اگر به نارضایتی هایتان زیاد فکر نکنید خیلی زود آنها را فراموش خواهید کرد.

تیر:

امروز در خانه خود منتظر فعالیت های بسیار باشید. ممکن است گروه نسبتا بزرگی از مهمان هایی که شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده به خانه تان دعوت کرده اید به منزلتان آمده و بحث های جنجالی زیادی بین شما در بگیرد. این کار به شما انرژی زیادی خواهد داد و نسبت به برخی احساسات خود آگاهی پیدا خواهید کرد. امشب رویای سفر به جاهای دور و عجیب و غریب را در سر خواهید داشت. چرا حرفی که در دل دارید را به زبان نمی آورید؟ خوردن حرف هایتان تنها باعث ایجاد فاصله بین شما و عشقتان خواهد شد. امروز می توانید احساساتتان را به وضوح بیان کنید و از باری که بر سینه تان سنگینی میکند خلاص شوید.

مرداد:

شما تخیلات زیبا و قشنگی را برای ﺁینده‌تان دارید و به اکثر ﺁنها در ﺁینده‌ای نه چندان دور خواهید رسید فقط باید تلاش کنید.شانس‌تان را تا از دست نرفته است در تمام زمینه‌های زندگی‌تان امتحان کنید از ریسک کردن ابایی نداشته باشید.اجازه ندهید ندای درونی‌تان به شما ترس و اظطراب وارد کند که از انجام کارهایتان باز بمانید.به جای این کارها کمی‌به ﺁینده تان امیدوار باشید تا موفق شوید.

شهریور:

امروز شاید دیگران فکر کنند شما در کارتان ناشی و دست و پا چلفتی هستید!! در حالیکه شما کاملاً به رفتار خود مسلط هستید و اصلاً لازم نیست چیزی را تغییر دهید. حالا که خورشید و بهرام در نشانه شما به هم ملحق شده‌اند شما باید بدانیدکه قدرت استفاده کردن از توانایی‌هایتان را دارا هستید و می‌توانید به طور موثری روی اهداف آینده خود تمرکز کنید.

مهر:

امروز در مرکز توجه خواهید بود و قدرت بیان بسیار بالایی خواهید داشت. می توانید به سادگی اطرافیان را جذب کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. به طوری که می توانید به راحتی بحث را در هر جمعی کنترل کنید و یا حتی در یک جلسه سخنرانی کنید. بهتر است امروز بدون برنامه ریزی به دوست اجتماعی خود ابراز عشق نکنید، نتیجه خوبی برای این کار پیش بینی نمی شود. مواظب رمز کارت و گذرواژه ایمیل خود باشید. انتظارات زیادی از شریک زندگی خود دارید و استانداردهای بالایی را در این رابطه برای خود تعیین کرده اید. با نامزد خود حرف بزنید و مرزها را در رابطه تان مشخص کنید. ببینید آیا به زندگی از یک دریچه نگاه می کنید؟

آبان:

امروز انرژی هایی که کائنات برای شما در نظر گرفته اند به قدری زیاد است که می توانید یک شبه، کلی از مسایل زندگی خود را سامان دهید. اول اینکه به ظاهر و رفتار خود بیشتر رسیدگی کنید و توجه بیشتری داشته باشید. با افراد مثبت و کارشناس، بیشتر صمیمی شوید. سپس، تلاشتان را در محل کار بیشتر کنید. از امروز تا سه هفته دیگر، همه چیز در بهترین حالت خود خواهد بود. روی حرف هایی که به زبان می آورید خیلی وسواس به خرج دهید. هیچ کدام از لحظه ها را بیهوده و بدون هدف نسوزانید و بلکه با سیاست کامل، برای همه چیز برنامه ریزی کنید.

آذر:

مسائلی که برای شما ارزشمند هستند با آنهایی که برای یک گروه ارزشمند هستند به طور عجیبی به هم وابسته‌اند، حتی اگر در نظر اول جدا از هم به نظر برسند. ممکن است امروز شما بیشتر به خودتان اطمینان داشته باشید، برای اینکه شما می‌توانید قدرت احساسات خود را درک کنید. اگر توانایی‌های شما سیر نزولی پیدا کرده از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید هراس نداشته باشید. طبیعتاً مسئولین شما در محل کار نیاز دارند که به درخواست شما اهمیت بدهند، و اگر این اتفاق بیفتد از نظر مالی هم وضع بهتری پیدا خواهید کرد.

دی:

مهم نیست چه موانعی مقابل راه شما قرار دارد، امروز پر از عشق هستید و با فرد مورد علاقه تان قرار ملاقاتی خواهید داشت. به نیازهای طرف مقابل تان اهمیت دهید. اگر چه قدرت و انگیزه در شما موج می زند اما همکاری با دیگران در زمینه کاری می تواند قدم بزرگی برای موفقیت های آینده شما باشد. با احتیاط قدم بردارید اما از حرکت نایستید. بهتر است به عکسی که در شبکه های اجتماعی روی پروفایل خود گذاشته اید، دستی بکشید زیرا این هفته بهترین ارتباطات مجازی خود را تجربه خواهید کرد. هدفهایتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید

بهمن:

اگر قرار است تصمیم مهمی بگیرید ولی احساس سر در گمی می کنید، بهتر است برای نظرسنجی به هرکسی مراجعه نکنید. تنها از چند نفر که به آنها اعتماد کامل دارید کمک بخواهید. پرسیدن نظر هرکسی که جلویتان می آید تنها شما را گمراهتر خواهد کرد. از افرادی که دانش و اطلاع کافی دارند نظر بخواهید، اما برای گرفتن تصمیم به خودتان رجوع کنید، این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. امروز کمی بی حوصله هستید، ولی سعی کنید مثل همیشه به کارهای روزمره تان بپردازید. حتی انرژی و حوصله کافی برای وقت گذراندن با عشقتان را نیز ندارید و دلتان نمی خواهد از رسانه های اجتماعی نیز سر و کله بزنید. اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید الان وقتش است.

اسفند:

شما در زندگی تان فردی مثبت بین هستید به همین دلیل با تمام مشکلاتی که پیش می‌ایند به راحتی مقابله می‌کنید و هیچ اتفاقی هر چند خیلی بزرگ باشد نمی‌تواند مانع شما شود.شما به تنهایی این احساس را در خود نگه نمی‌دارید بلکه با صحبت‌ها و رفتارهای مثبت تان این موضوع را به دیگران نیز القا می‌کنید به همین دلیل خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را بیش از پیش بر سر راه شما قرار می‌دهد.استدلال‌ها و آنالیزهای که در رابطه با دیگران انجام می‌دهید یا حدس می‌زنید کاملا به واقعیت می‌پیوندند اما توصیه می‌کنیم به انها زیاد اهمیت ندهید زیرا باعث می‌شوند که شما رفتاری نا عادلانه را پیشه خود کنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:47

ز این به بعد دیگر خیالتان در آشپزی راحت خواهد بود. زیرا همان تکنولوژی که در ساخت اسلحه، اسباب بازی و حتی انگشترهای الماس بکار رفته بود، اکنون قرار است در پخت غذاهای خانگی نیز استفاده شود. منظور همان تکنولوژی پرینت سه بعدی است که طی زمان کوتاهی همه گیر شده است. و اکنون قرار است یکی دیگر از قابلیت های آن به دنیا عرضه شود. دستگاهی در راه است که به شما کمک می کند هر دفعه بتوانید بلااستثنا پیتزای کاملی درست کنید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاکس‌نیوز ؛ شرکت بارسلوناییِ فعال در زمینۀ پرینت سه بعدی، Natural Machines، بزودی دستگاهی به اسم فودینی (Foodini) را عرضه می کند. فودینی یک پرینتر سه بعدی است که به آشپزها اجازه می دهد غذاهایی بدون کم و کاست را پرینت کنند.

این دستگاه به کاربران امکان این را میدهد که از ۶ خوراکی و مادۀ اولیه برای پرینت غذاهای دلخواه خود استفاده کنند. با فشار دادن یک دکمه، دستگاه شروع به تولید غذای شما با توجه به الگوهایی که از قبل برای آن تعیین کرده اید می کند. به پیتزا، برگر یا حتی راویولی هایی فکر کنید که شکل کامل و بدون نقصی داشته باشند. دقیق ترین غذاهایی که تا به حال دیده اید. و خبر خوب این است که فودینی بگونه‌‏ای طراحی شده که آشپزهای خانگی هم بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. این دستگاه، که تا حدی به یک فر کوچک شباهت دارد، همچنین می تواند فعالیت های مفیدی برای آماده سازی و تزئین غذا انجام دهد. برای مثال با کمک آن می توانید یک کیک را آنگونه که دوست دارید تزئین کنید.

البته، فودینی کاستی های خاص خود را هم دارد. مثلا در یک زمان تنها می تواند با استفاده از یک ماده پرینت بگیرد، بنابراین در حین پرینت گرفتن می بایست مادۀ مورد استفاده را با استفاده از دکمه های روی دستگاه تغییر دهید. کمبود دیگر فودینی این است که فقط می تواند مواد را ترکیب کند و نمی تواند آنها را بپزد. بنابراین نمی توان همۀ کار را به آن سپرد.

با وجود این کاستی ها، این دستگاه ایدۀ بسیار فوق العاده‏ای دارد چرا که تولید غذا را اتوماتیک می گرداند، همچنین به آشپزها اجازه می دهد چیزهایی را درست کنند که بدون وجود فودینی هیچوقت امکانش را نداشتند. البته همه می دانیم که این تنها شروع راه است و به زودی انواع و اقسام این پرینترها در راه خواهند بود. قرار است که فودینی بهار امسال با قیمت ۱۴۰۰ دلارعرضه شود

منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:47

پارچه – دو تکه پارچه ۴۵ سانتیمتری؛ یک پارچه برای روی کیف و یک پارچه برای آستر
پارچه مویی
نوار پارچه ۲٫۵ سانتیمتری – دو متر و هفتاد سانتیمتر؛ رنگ این نوار را متناسب با رنگ پارچه انتخاب کنید
مداد خیاطی
تجهیزات دوخت و دوز – سوزن، نخ، سنجاق و قیچی
اتو

۱- ابتدا باید پارچه مویی را روی پشت پارچه اصلی قرار دهید و باید آن را اتو کنید. اینکار را باید برای آستر هم تکرار کنید. الگو (که در فایل ضمیمه پست ارائه شده است) را روی پارچه قرار دهید و آن را با سنجاق سفت کنید. دو تکه از پارچه اصلی و دو تکه از پارچه آستر ببرید.
۲- دو تکه پارچه اصلی را طوری روی هم قرار دهید که روی پارچه‌ها روی هم قرار بگیرد. لبه‌ها را با سنجاق سفت کنید و چرخ خیاطی را آماده کنید. لبه‌ها و پایین پارچه را طوری بهم کوک بزنید که ۱ سانتیمتر حاشیه باقی بماند. همینکار را برای پارچه آستر تکرار کنید.
۳- حالا باید هر چهار گوشه را پاکتی کنید. ابتدا لبه‌ها را آنطور که در تصویر می‌بینید، اتو بزنید. پارچه دوخته شده را طوری تا کنید که لبه‌ها کاملاً روی هم قرار بگیرند. حالا با فاصله ۲٫۵ سانتیمتر از لبه یک خط ۴۵ درجه (شبیه نوک مثلث) بکشید. چون کیف دستی پارچه ای دورو است با مداد مخصوص خیاطی این خط را بکشید. همینکار را برای هر چهار گوشه تکرار کنید. روی این خطوط را با چرخ خیاطی کوک بزنید.
۴- نوک قسمت‌های علامت گذاری شده را ببرید. دقت کنید که ۱ سانتیمتر حاشیه جا بگذارید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:47

پرش به انجمن:

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:11

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...6-1394.jpg]

فروردین:

شما کسی نیستید که به زور و اجبار خانواده و یا دوستانتان هر چیزی را قبول کنید! شما می‌دانید چه می‌خواهید، کجا می‌خاوهید بروید، می‌دانید چگونه به آنجا برسید و جواب منفی و مقاومت دیگران را قبول نخواهید کرد. باهمه این احوال حتی اگر مجبور شوید به خاطر دوری گزیدن از تمام مشکلات به احساسات‌تان بها ندهید، اصلا خوب نیست که مسیرتان را منحرف کرده و به دشمن ملحق بشوید! کمی حسایت از جانب شما امروز شما را نجات می‌دهد!

اردیبهشت:

امروز زمان آن رسیده که بیشتر به خودتان توجه نشان دهید و بیش از گذشته روی سلامت خود تاکید داشته باشید. سعی کنید از فرصت و انرژی های خوبی که امرزو کائنات برایتان در نظر گرفته، برای حضور بیشتر در کنار خانواده استفاده کنید. انرژی جسمانی شما امروز زیاد است و فرصت خوبی برای ورزش کردن یا انجام کارهای گروهی است.

خرداد:

شما در حالت عادی انسانی منطقی هستید، اما امروز نمی توانید دلیل آشوبی که در درونتان حس می کنید را بیابید. دوست دارید فکر کنید که این تنش منبعی خارجی دارد در حالی که در واقع این خود شما هستید که باعث شده اید این حالت در شما به وجود بیاید، بهترین راه حل این است که دلیل این هیجان و شور درونی را در خودتان بیابید. امروز از آن روزهایی است به همه چیز به دیده انتقاد می نگرید. با تمرکز بر روی ایرادها و خطاهای عشقتان از کاه کوه ساخته و سر مسائل خیلی بی اهمیت جنجال به راه خواهید انداخت. به جای این کار بهتر است بر روی آنچه که شما را در مرحله اول به سوی او جذب کرده است توجه کنید. اگر به نارضایتی هایتان زیاد فکر نکنید خیلی زود آنها را فراموش خواهید کرد.

تیر:

امروز در خانه خود منتظر فعالیت های بسیار باشید. ممکن است گروه نسبتا بزرگی از مهمان هایی که شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده به خانه تان دعوت کرده اید به منزلتان آمده و بحث های جنجالی زیادی بین شما در بگیرد. این کار به شما انرژی زیادی خواهد داد و نسبت به برخی احساسات خود آگاهی پیدا خواهید کرد. امشب رویای سفر به جاهای دور و عجیب و غریب را در سر خواهید داشت. چرا حرفی که در دل دارید را به زبان نمی آورید؟ خوردن حرف هایتان تنها باعث ایجاد فاصله بین شما و عشقتان خواهد شد. امروز می توانید احساساتتان را به وضوح بیان کنید و از باری که بر سینه تان سنگینی میکند خلاص شوید.

مرداد:

شما تخیلات زیبا و قشنگی را برای ﺁینده‌تان دارید و به اکثر ﺁنها در ﺁینده‌ای نه چندان دور خواهید رسید فقط باید تلاش کنید.شانس‌تان را تا از دست نرفته است در تمام زمینه‌های زندگی‌تان امتحان کنید از ریسک کردن ابایی نداشته باشید.اجازه ندهید ندای درونی‌تان به شما ترس و اظطراب وارد کند که از انجام کارهایتان باز بمانید.به جای این کارها کمی‌به ﺁینده تان امیدوار باشید تا موفق شوید.

شهریور:

امروز شاید دیگران فکر کنند شما در کارتان ناشی و دست و پا چلفتی هستید!! در حالیکه شما کاملاً به رفتار خود مسلط هستید و اصلاً لازم نیست چیزی را تغییر دهید. حالا که خورشید و بهرام در نشانه شما به هم ملحق شده‌اند شما باید بدانیدکه قدرت استفاده کردن از توانایی‌هایتان را دارا هستید و می‌توانید به طور موثری روی اهداف آینده خود تمرکز کنید.

مهر:

امروز در مرکز توجه خواهید بود و قدرت بیان بسیار بالایی خواهید داشت. می توانید به سادگی اطرافیان را جذب کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. به طوری که می توانید به راحتی بحث را در هر جمعی کنترل کنید و یا حتی در یک جلسه سخنرانی کنید. بهتر است امروز بدون برنامه ریزی به دوست اجتماعی خود ابراز عشق نکنید، نتیجه خوبی برای این کار پیش بینی نمی شود. مواظب رمز کارت و گذرواژه ایمیل خود باشید. انتظارات زیادی از شریک زندگی خود دارید و استانداردهای بالایی را در این رابطه برای خود تعیین کرده اید. با نامزد خود حرف بزنید و مرزها را در رابطه تان مشخص کنید. ببینید آیا به زندگی از یک دریچه نگاه می کنید؟

آبان:

امروز انرژی هایی که کائنات برای شما در نظر گرفته اند به قدری زیاد است که می توانید یک شبه، کلی از مسایل زندگی خود را سامان دهید. اول اینکه به ظاهر و رفتار خود بیشتر رسیدگی کنید و توجه بیشتری داشته باشید. با افراد مثبت و کارشناس، بیشتر صمیمی شوید. سپس، تلاشتان را در محل کار بیشتر کنید. از امروز تا سه هفته دیگر، همه چیز در بهترین حالت خود خواهد بود. روی حرف هایی که به زبان می آورید خیلی وسواس به خرج دهید. هیچ کدام از لحظه ها را بیهوده و بدون هدف نسوزانید و بلکه با سیاست کامل، برای همه چیز برنامه ریزی کنید.

آذر:

مسائلی که برای شما ارزشمند هستند با آنهایی که برای یک گروه ارزشمند هستند به طور عجیبی به هم وابسته‌اند، حتی اگر در نظر اول جدا از هم به نظر برسند. ممکن است امروز شما بیشتر به خودتان اطمینان داشته باشید، برای اینکه شما می‌توانید قدرت احساسات خود را درک کنید. اگر توانایی‌های شما سیر نزولی پیدا کرده از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید هراس نداشته باشید. طبیعتاً مسئولین شما در محل کار نیاز دارند که به درخواست شما اهمیت بدهند، و اگر این اتفاق بیفتد از نظر مالی هم وضع بهتری پیدا خواهید کرد.

دی:

مهم نیست چه موانعی مقابل راه شما قرار دارد، امروز پر از عشق هستید و با فرد مورد علاقه تان قرار ملاقاتی خواهید داشت. به نیازهای طرف مقابل تان اهمیت دهید. اگر چه قدرت و انگیزه در شما موج می زند اما همکاری با دیگران در زمینه کاری می تواند قدم بزرگی برای موفقیت های آینده شما باشد. با احتیاط قدم بردارید اما از حرکت نایستید. بهتر است به عکسی که در شبکه های اجتماعی روی پروفایل خود گذاشته اید، دستی بکشید زیرا این هفته بهترین ارتباطات مجازی خود را تجربه خواهید کرد. هدفهایتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید

بهمن:

اگر قرار است تصمیم مهمی بگیرید ولی احساس سر در گمی می کنید، بهتر است برای نظرسنجی به هرکسی مراجعه نکنید. تنها از چند نفر که به آنها اعتماد کامل دارید کمک بخواهید. پرسیدن نظر هرکسی که جلویتان می آید تنها شما را گمراهتر خواهد کرد. از افرادی که دانش و اطلاع کافی دارند نظر بخواهید، اما برای گرفتن تصمیم به خودتان رجوع کنید، این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. امروز کمی بی حوصله هستید، ولی سعی کنید مثل همیشه به کارهای روزمره تان بپردازید. حتی انرژی و حوصله کافی برای وقت گذراندن با عشقتان را نیز ندارید و دلتان نمی خواهد از رسانه های اجتماعی نیز سر و کله بزنید. اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید الان وقتش است.

اسفند:

شما در زندگی تان فردی مثبت بین هستید به همین دلیل با تمام مشکلاتی که پیش می‌ایند به راحتی مقابله می‌کنید و هیچ اتفاقی هر چند خیلی بزرگ باشد نمی‌تواند مانع شما شود.شما به تنهایی این احساس را در خود نگه نمی‌دارید بلکه با صحبت‌ها و رفتارهای مثبت تان این موضوع را به دیگران نیز القا می‌کنید به همین دلیل خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را بیش از پیش بر سر راه شما قرار می‌دهد.استدلال‌ها و آنالیزهای که در رابطه با دیگران انجام می‌دهید یا حدس می‌زنید کاملا به واقعیت می‌پیوندند اما توصیه می‌کنیم به انها زیاد اهمیت ندهید زیرا باعث می‌شوند که شما رفتاری نا عادلانه را پیشه خود کنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:11

ز این به بعد دیگر خیالتان در آشپزی راحت خواهد بود. زیرا همان تکنولوژی که در ساخت اسلحه، اسباب بازی و حتی انگشترهای الماس بکار رفته بود، اکنون قرار است در پخت غذاهای خانگی نیز استفاده شود. منظور همان تکنولوژی پرینت سه بعدی است که طی زمان کوتاهی همه گیر شده است. و اکنون قرار است یکی دیگر از قابلیت های آن به دنیا عرضه شود. دستگاهی در راه است که به شما کمک می کند هر دفعه بتوانید بلااستثنا پیتزای کاملی درست کنید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاکس‌نیوز ؛ شرکت بارسلوناییِ فعال در زمینۀ پرینت سه بعدی، Natural Machines، بزودی دستگاهی به اسم فودینی (Foodini) را عرضه می کند. فودینی یک پرینتر سه بعدی است که به آشپزها اجازه می دهد غذاهایی بدون کم و کاست را پرینت کنند.

این دستگاه به کاربران امکان این را میدهد که از ۶ خوراکی و مادۀ اولیه برای پرینت غذاهای دلخواه خود استفاده کنند. با فشار دادن یک دکمه، دستگاه شروع به تولید غذای شما با توجه به الگوهایی که از قبل برای آن تعیین کرده اید می کند. به پیتزا، برگر یا حتی راویولی هایی فکر کنید که شکل کامل و بدون نقصی داشته باشند. دقیق ترین غذاهایی که تا به حال دیده اید. و خبر خوب این است که فودینی بگونه‌‏ای طراحی شده که آشپزهای خانگی هم بتوانند براحتی از آن استفاده کنند. این دستگاه، که تا حدی به یک فر کوچک شباهت دارد، همچنین می تواند فعالیت های مفیدی برای آماده سازی و تزئین غذا انجام دهد. برای مثال با کمک آن می توانید یک کیک را آنگونه که دوست دارید تزئین کنید.

البته، فودینی کاستی های خاص خود را هم دارد. مثلا در یک زمان تنها می تواند با استفاده از یک ماده پرینت بگیرد، بنابراین در حین پرینت گرفتن می بایست مادۀ مورد استفاده را با استفاده از دکمه های روی دستگاه تغییر دهید. کمبود دیگر فودینی این است که فقط می تواند مواد را ترکیب کند و نمی تواند آنها را بپزد. بنابراین نمی توان همۀ کار را به آن سپرد.

با وجود این کاستی ها، این دستگاه ایدۀ بسیار فوق العاده‏ای دارد چرا که تولید غذا را اتوماتیک می گرداند، همچنین به آشپزها اجازه می دهد چیزهایی را درست کنند که بدون وجود فودینی هیچوقت امکانش را نداشتند. البته همه می دانیم که این تنها شروع راه است و به زودی انواع و اقسام این پرینترها در راه خواهند بود. قرار است که فودینی بهار امسال با قیمت ۱۴۰۰ دلارعرضه شود

منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:11

[تصویر: 11581.jpg]

 

نویسنده: حاج بابا قزوینی یزدی

 

بباید دانست كه علماء یهود تتبع كتاب تورات نموده آنچه از اوامر و نواهی در آن كتاب مستطاب مسطور است. شماره كرده‌اند و گفته‌اند كه تمام آن اوامر و نواهی ششصد و سیزده است و تمام آنها را فرموده خدا می‌دانند و مطلقاً در میان ایشان از وجوب و استحباب و حرام و مكروه و مباح نیست، بلكه جمیع اوامر واجب و تمام نواهی حرام است و در آن میان فعل و ترك هیچیك را اولویت نیست. و تفاصیل آن را در اول نسخ تورات كه به قالب برده‌اند مسطور است.
و بعضی از علماء ایشان اساسی ترتیب داده و بنائی گزارده كه در مذهب یهودیّت اصولی و فروعی می‌باشد و اصول را سیزده چیز قرار داده و گویا غرض او از اصول اموری است كه اعتقاد داشتن به آنها را بر هریك از افراد بنی اسرائیل واجب دانسته و آن سیزده چیز اینست: اول خدا موجود است، دوم خدا أحد است، سوم جسم و جسمانی نیست، چهارم خدا قدیم است، پنجم خالق كل مخلوقات است، ششم اینكه نبوّت به قوم خاص خود داده است نه غیر، هفتم اینكه بر نخواست و برنخیزد از بنی اسرائیل مثل موسی علیه السلام، هشتم اینكه تورات راست و درست را بدست نبی خاص به قوم خاص خود عطا فرمود، نهم اعتقاد به ابدی بودن تورات، دهم خدا علیم است، یازدهم جزاء دهنده‌ی نیك و بد است، دوازدهم اعتقاد به آمدن ماشیح، سیزدهم اعتقاد به زنده شدن مرده‌ها.
و جمیع علماء كه بعد از این شخص بوجود آمده‌اند متابعت او كرده سخن اصول و فروع را در میان آورده به همین وضع قبول كرده، مگر یكی از علماء كه او را یوسف بن البو می‌گویند در مقام مقابله آن مؤسس ایستاده و سخنان او را رد كرده و ادلّه‌ای كه بر اثبات بعضی از آن اصول مثل ابدی بودن تورات و غیره اقامه نموده است نپذیرفته و گفته است كه: دلیلی بر این اصول مثل ابدی بودن تورات و فرستادن ماشیح نیست، بلكه چون تمام علماء به آن تصریح كرده‌اند ما را اعتقاد داشتن به آن واجب و بناء اصول را یوسف مذكور بر سه چیز قرار داده اول شناختن خدا، دوم اعتقاد به كتاب خدا، سوم اعتقاد به اینكه نیك و بد جزاء داده خواهد شد.
و غرض ما از ایراد این كلمات حصول اطلاع مطالعه كننده‌ی این رساله است بر تمام اوضاع این طائفه و در این مقام می‌گوئیم كه: بعضی از این اصول سیزده از جمله اموری است كه مطلقاً در تورات و كتب سایر انبیا دلیلی بر آن یافت نمی‌شود و یوسف بن البو نیز متعرّض این نشده.
و یكی از آن جمله اعتقاد به زنده شدن مرده‌هاست كه در كتب انبیاء مطلق اثری از آن نیست بلكه تمام جزای بدیها در دنیا مقرر است (1) مثل قحط و طاعون و شمشیر و رفع بركت و امثال اینها و ما قدری از آنها را در باب قبل از این باب نقل نمودیم و بر حقیر معلوم نیست كه چه چیز علماء یهود را بر آن داشته كه (2) قائل به زنده شدن مرده و حشر و نشر شوند و بر آن اصرار نموده داخل اصول شمرند و حال اینكه چیزی از مذهب ایشان موقوف بر آن نیست (3)، نه اینست كه در كتب انبیاء عبارتی موجود باشد كه بدون اینكه به نشر و حشر قائل شوند درست نیاید و نه اینست كه هرگاه ساكت از آن باشند راه بحثی بر ایشان مفتوح باشد، مگر اینكه از این اساس خواسته‌اند كه راه بحث عوام خود را بر خود مسدود سازند، زیرا كه اگر ایشان در مقام موعظه عوام خود را نصیحت كنند و گویند كه یهودیّت واجب است و تارك آن ملعون و مطرود است و كسی كه احكام تورات را برپا ندارد گرفتار خواهد شد به انواع عذابها كه خدا در تورات وعده فرموده مثل قحط و قتل و غیرهما. عوام در جواب خواهند گفت كه: ما می‌بینیم كه بسیاری از یهود ترك یهودیّت نموده مسلمان و نصاری شدند و بر ایشان بسیار خوب‌تر و بهتر از یهود كه بر یهودیّت باقیند می‌گذرد. پس علماء ایشان ملجأ شده‌اند كه در جواب بگویند كه محل انتقام از آنانی كه ترك یهودیّت كرده‌اند عالمی دیگر خواهد بود و آن عالم آخرت است و این جماعت بعد از زنده شدن معاقب خواهند شد.
و اگر این سخن را نگویند بر ایشان لازم می‌آید كه اذعان كنند كه مذهب یهودیّت باطل است و خدا را با آن طائفه نظری نیست.
و آنچه در خصوص ماشیح (4) قائل شده‌اند بنابراین است كه چون عبارات كتب انبیاء دلالت می‌كند بر وجود پیغمبر عظیم الشأن و ایشان را در رد آن میسر نیست و به حقیقت آن رسیدن و اذعان كردن نیز موقوف بر توفیق یافتن است كه از برای ایشان میسر نیست، فلهذا لفظ ماشیح پیدا كرده‌اند و اعتقاد به آمدن ماشیح را از اصول قرار داده هر روزه به گوش عوام خود می‌خوانند كه اگر احدی از ایشان را یكی از این آیات گوشزد شود به حقیقت آن نرسد و بی تأمّل حمل بر ماشیح كند.
و دیگر از جمله‌ی سخنانی كه در این مقام می‌توان گفت اینست كه دلیل بر اصل سوّم چیست، بلكه آنچه معلوم می‌شود از ظاهر عبارت كتب انبیاء غیر از این است.
و علاوه بر این سخنان كه مذكور شد این اساس اصول بسیار مغشوش و پریشان به نظر می‌آید و به تحقیق آن به وجهی كه بحثی بر آن وارد نیاید اشكال دارد، زیرا كه مؤسس استفسار می‌نمائیم كه آیا این سیزده امر از جمله‌ی ششصد و سیزده است یا نه؟ اگر بگوید بلی از جمله‌ی آنهاست اولاً می‌گوئیم كه چرا سیزده امر از میان آن امور امتیاز یافته و اصول شده و باقی به حال خود مانده و ثانیاً می‌گوئیم كه چنین نیست بلكه ما تتبع امور ششصد و سیزده كرده اول و ثانی این اصول را در آنجا یافتیم و از باقی خبری نبود.
و اگر آن شق تردید را اختیار كند و گوید كه این امور داخل ششصد و سیزده امر نیست، می‌گوئیم چنین نیست زیرا كه اول و ثانی چنانچه دانستی داخل است و مابقی داخل نیست.
و اگر مدعی گوید كه پیدا كردن اصول دخلی به ششصد و سیزده چیز كه علماء از تورات كرده‌اند ندارد بلكه این اصول اموری است كه باید اعتقاد به آنها داشت و تعلق به اعضاء و جوارح ندارد و آنچه علماء جمع كرده‌اند اموریست كه از افعال است و تعلق به فعل یا ترك دارد. خواهیم گفت كه اول و ثانی این اصول داخل اعتقاد است یا عمل و به اختیار هر شق دخول آن در یك جا بی‌جاست زیرا كه اگر از عمل است چرا در اصول شمرده شده و اگر از اعتقاد است چرا داخل ششصد و سیزده چیز است.
و اگر گوید چه مانع دارد كه امر واحد در تحت دو علم باشد به دو اعتبار و در مقام به این نحو باشد كه اعتقاد بوجود واجب الوجود و توحید داخل در اصول و وجوب تحصیل آن اعتقاد به این معنی كه هر مكلفی لازم است كه این اعتقاد را تحصیل نماید داخل در فروع و از ششصد و سیزده امر شمرده شود. می‌گوئیم كه آیا تحصیل اعتقاد یازده امر باقی بر مكلف واجب است یا نیست و چه فرق است میان وجوب تحصیل اعتقاد به این دو امر و آن یازده امر در صورتی كه واجب است همه واجب است و اگر واجب نیست هیچیك واجب نیست و فرق پیدا كردن تحكم است.
مگر اینكه گوید كه تحصیل این دو امر از تورات مستنبط است و از برای وجوب باقی اثری نیست. می‌گوئیم كه این سخن علاوه بر اینكه مخالف اعتقاد مؤسس مذكور است و آن مؤسس تمام این اصول را از تورات مستنبط می‌داند فی نفسه باطل است، زیرا كه با وجود آن همه تأكیدات كه در تورات وارد شده كه بر تورات چیزی مَیَفزائید و كم مَكنید لازم می‌آید كه در اول امر این همه امر بر تورات افزوده شود و مع ذلك حضرت موسی (علیه السلام) از آنچه كه مقصود از تكلیف است ساكت مانده اصول آن را به خلق نرسانیده باشد و این گمانی است بسیار فاسد.
و آنچه به گمان فقیر می‌رسد و گویا در نفس الامر چنین باشد آنی است كه مؤسس مذكور به جهت رواج دین یهود و اینكه مبادا رخنه‌ای در اساس آن بهم رسد چند چیز جسته و چنین پنداشته كه هرگاه این امور رایج شد دیگر دین یهود مصون و محفوظ خواهد ماند:
«اول»- اینكه نبوت به قوم خاص خود كه غرض از آن بنی اسرائیل است داده است نه به غیر ایشان و مقصود از تأسیس این مقدّمه اینست كه از غیر بنی اسرائیل پیغمبری نخواهد بود.
«دوم»- اینكه برنخیزد از بنی اسرائیل مثل موسی و حاصل این مقدمه به انضمام مقدمه اولی اینست كه هرگز شریعت موسی نسخ نخواهد شد، زیرا كه در صورتی كه پیغمبری مختصّ بنی اسرائیل باشد و مثل موسی پیغمبری از بنی اسرائیل برنخیزد البته شریعت آن حضرت نسخ نخواهد شد.
و سه اصل دیگر از آن سیزده اصل به جهت اتمام حجت و جواب از ابحاث باحثین قرار داده: اول اینكه تورات را به قوم خاص خود عطا فرموده، دوم آمدن ماشیح، سوم زنده شدن مرده‌ها. و یك مقدمه‌ی دیگر كه اعتقاد به ابدی بودن تورات باشد به جهت تأكید امر خود بناگذارده و این مقدمات را اصول نامیده كه در نظر مردم عظم داشته چنین دانند كه منكر یكی از اینها كافر و مستحق قتل است و منكر ضروری دین است و به مجرّد اینكه كسی از این مقوله سخنی بگوید تمام یهود اعم از عوام و خواص به انكار او برخیزند و گوش به حرف آن قائل نداده او را مستحق انواع عقوبت دانند.
باقی مقدّمات را از اصول شمردن و عدد آن را به سیزده رسانیدن به جهت استطراد و دفع ما یقال است كه كسی به راه فكر آن مؤسس پی نبرد و براساس تدلیس او اطلاع نیابد و بلكه به واسطه‌ی سخن حقّی باطل او نیز رواج یابد و مردم مخالفت اصول شش گانه را مثل منكر ذات خدا و صفات خدا دانند.
و ما این رساله را در این مقام به ذكر حكایتی كه از موضوع رساله خارج نیست ختم می‌نمائیم و امید اجر و چشم داشت ثواب در ترتیب و تنظیم آن از خداوند داریم لاغیر.
و آن حكایت اینست كه فقیر بعد از تشریف به شرف اسلام و ظهور و وضوح حقیقت شریعت خیر الأنام پیوسته راغب و طالب بود بلكه كسی را دلالت نموده گمراهان بی‌بصیرت را كه از امثال این ادلّه‌ی واضحه چشم می‌پوشند به فكر كار خود اندازد و همیشه در مقام حیرت و تعجب بودم كه چه چیز مانع بینایش علماء یهود شده و ایشان را از مشاهده‌ی چنین امری كه اظهر من الشمس است باز داشته، یا اینست كه كتب انبیاء سلف مطالعه نمی‌كنند و یا اینكه معانی آن را نمی‌فهمند و إلا هر بی‌فهمی كه ترجمه‌ی تحت اللفظ آن كتب را بفهمد به حقیقت كار می‌رسد و شبهه و شكی از برای او باقی نمی‌ماند.
و به این سبب مكرر گفت و شنود با این طائفه نموده مجالس متعدده در این خصوص منعقد ساخت، نهایت هرگز به فكر اینكه باید پرده از روی كار ایشان برداشت و ایشان را در انجمن ارباب فهم و ذكا رسوا ساخت نبود و هر وقت و هر مكان كه اتفاق ملاقات با یكی از علماء و دانشمندان ایشان می‌افتاد به مقتضای وقت كلمه‌ای چند از هرجا مذكور می‌شد.
تا اینكه در همین سال شخصی از طائفه‌ی یهود از مشهد مقدس طوس وارد دار العباده‌ی یزد شده كتابی به خط یهود ابراز نمود كه یكی از علماء آن طائفه كه در مشهد مقدس ساكن است تألیف نموده و آن را مسمّی بحیاة الروح ساخته و در آن كتاب سخن از اصول سیزده گانه پرداخته، روزی فقیر به عنوان تفنّن نظر به صفحه‌ای از صفحات آن كتاب انداخته عجب گنجی به نظر آمد و معنی كَنْزُ المُهْمَلات كه در ألسنه و أفواه مشهور است مشاهده شد، زیرا كه مولف آن كتاب به همین قدر كه در اصول یهود تصنیف نماید راضی نشده كتاب مذكور را از نظم و نثر ملمّع ساخته از سخنان حكما اعم از اشراق و مشا (5) خصوصاً از رساله‌ی حدود شیخ ابوعلی سینا (6) بسیاری در آن درج كرده با اینكه خود هر از بر فرق نكرده و عبارات و كلمات یهود را كه میراث به كسی دارد نفهمیده و مع ذلك گاهی در مقام نصیحت و گاهی در حین فخریه بعضی كلمات پهلودار نامربوط از او طراویده.
چون این مراتب مشاهده‌ی حقیر گردید و عمق حمق آن طائفه را كه تا آن وقت نفهمیده بود فهمید لازم دید كه عجالةً در دارالعباده‌ی مذكور چند مجلس عام و ازدحام تمام برپا نموده علماء و بزرگان و عوام و سایر الناس آن طائفه را گوشمالی داده قبایح اعمال و عدم ادراك و لجاج و بی‌انصافی ایشان را در حضور دانشمندان هر طائفه برایشان شمارد و بالكلیّه از قبایح و فضایح ایشان پرده بردارد.
و به همین اكتفا نكرده نگارش گزارش آن مجالس را از علماء و حضار التماس نماید و سواد آن را به اطراف عالم منتشر سازد تا تنبیهی باشد كه دیگر از اهل ذمّه كسی از حدّ خود پا بیرون نگذارد.
و چون این عزم تصمیم یافت به اشفاق صاحب اختیار آن بلد دام اقباله العالی سه چهار مجلس منعقد شد و تمام علماء و فضلاء و قضاة و حكّام و اعیان و اشراف و عوام در آن جمع شدند و طائفه‌ی یهود نیز حاضر شده علماء و فضلاء ایشان را در صف اسلام راه داده ایشان را از هر رهگذر مطمئن خاطر ساختند و حالی خاطر نشان ایشان شد كه كسی را با ایشان از رهگذر چوب و خنجر كاری نیست و جدال از روی علم و ادلّه‌ی كتاب آسمانی است.
و بعد از تأسیس این اساس سخن در میان آمده هریك از مجالس مذكوره به قدر چهار پنج ساعت نجو می‌كشید و خلاصه‌ی آنچه حضّار مجلس گزارش آن مجالس را در مقام شهادت نگاشته خامه‌ی فصاحت ختامه فرموده‌اند در این مقام نقل می‌نمایم.
و صورت التماس نامه‌ی فقیر از فضلاء حضار اینست:
بعد از حمد و ثنای حكیم مرسلی كه بواسطه‌ی ارسال رسل و انزال كتب سرگشتگان بیدای حیوانی را به سر منزل حصول امانی هدایت نمود و پس از درود و نعمت نبی مرسلی كه به آیات ظاهره و معجزات باهره متحیّران صحرای هیچ میدانی را به شهرستان وصول به سعادت جاودانی دعوت فرموده.
غرض از تحریر و تسطیر این كلمات وافرة البركات آن است كه چون حضرت بخشاینده‌ی شفیق قائد توفیق را رفیق طریق این در بحر معاصی غریق نمود و به مقالید غایت بینهایت ابواب هدایت بر خاطر او گشود و بر خود واجب و لازم گردانید و شكراً لبعض نعمائه به قدر مقدور سعی و كوشش نموده آنچه در بیان حقیقت و ثبوت ملت بیضای محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) از كتب انبیاء ساب علیهم صلوات الله الملك الخالق مستفاد می‌گردد به منصّه‌‌ی ظهور رسانیده اطمینان بخش خاطر موافقان و بر هم زن هنگامه‌ی مخالفان گردد، فلهذا مدتی مدید اوقات شبانه روزی خود را صرف تدرّب كتب انبیاء سلف و تبكیت و الزام علماء ناخلف نمود و نقاب اختفاء از چهره‌ی عروس مدعا به احسن وجهی گشود، تا اینكه كار به جائی رسید كه كمترین به این وصف معروف گردید و الزام این طائفه را از كمترین هر صاحب حواسی دید و شنید و عداوت طائفه‌ی یهود نسبت به این امیدوار به الطاف قادر ودود به مرتبه‌ی اعلی رسید و در این اوان كه جمعی از خراسان به این سامان آمدند در میان ایشان یكی از یهودان كتابی ابراز نمود كه یكی از آن طائفه علی رغم حقیر تصنیف نموده و ادّله‌ی فاسده و شواهد متفرّقه‌ی كاسده خود را در رشته‌ی تألیف كشیده، چون اساس آن مبنی بر انكار ضروریات خود یهود است صلاح چنین دانسته شد كه پیش از آنكه بر آن كتاب شرحی بلكه جرحی نوشته آید بر علماء یهود مراتب مذكوره را مشافهة علی رؤس الاشهاد موجّه داشته شهود عدل بر آن گرفته آید كه راه انكار آن طائفه ادبار مسدود گردد.
پس التماس و استدعاء از علماء و فضلاء و اشراف و نقباء و سادات و عظماء و سایر مؤمنین و غیره هم از هر ملت كه در مجالسی كه فیمابین حقیر و علماء یهود اتفاق افتاد حاضر بودند، می‌نماید كه آنچه دیده و شنیده باشند در حواشی صحیفه مرقوم سازند و به مهر خود مزین فرمایند، الباقی و السلام علیكم.
و خلاصه‌ی سجلات كه علماء عظام و فضلاء گرام بر صحیفه نوشته‌اند بر سبیل اختصار و حذف تكرار اینست كه نقل كرده می‌شود.
عالی جناب فضائل مآب مقدس ألقاب سلالة الفضلائی كهف الحاج و العمار مستدعی متن در مجالس متعدده كه به هم نزدیك و در اوایل شهر ذی قعدة الحرام سنه‌ی هزار و دویست و ده هجری بود آیات و اخبار بسیار از تورات موسی و كتب انبیاء مثل حضرت شعیا و ارمیا و دانیال و حیقوق و صحیفه‌ی نحمان كه در میان یهود به نبوت هیلد مشهور است و به زبان فارسی به وحی كودك موسوم است و غیره هم و تفاسیر و بیانات علماء در بیان نشان و اظهار شأن ذی شأن خاتم پیغمبران بر آن گمراهان خواند و ایشان در جواب آن ادلّه از شاخی به شاخی پریده گاهی می‌گفتند كه آن جماعت كه از ما اعلم بودند متشبّث به این طریقت بودند و ما نیز متابعت ایشان می‌كنیم و نوبه‌ی دیگر می‌گفتند كه این ادلّه و آیات بر ارمیا صدق می‌كند و بعد از ابطال این سخنان به ادلّه و برهان چاره به جز اذعان به نبوّت و سروری و اقرار و اعتراف به پیغمبری آن جناب ندیده با آن همه عناد و لجاج و اصرار و انكاری كه در جبلت آن طائفه موجود است متفّق الكلمه گفتند كه آن جناب پیغمبر بر حقّ و مبعوث از حقّ بر خلق است نهایت مبعوث است بر جماعتی كه كتاب و رسولی نداشته باشند و بنی اسرائیل كه صاحب كتاب و شریعتند مكلف به متابعت آن حضرت نیستند و چون از ایشان بر این تخصیص مطالبه‌ی دلیلی شد به غیر از دفع الوقت جوابی ظاهر نشد.
و عالی جناب مذكور ادّله‌ی بسیار از آیات و اخبار برخلاف ادعاء ایشان اقامه نموده علماء بنی اسرائیل سعی و كوشش بسیار در تحریف و تبدیل آنها نمودند، اما امر از آن ابین و دلالت ادلّه بر مدعا از آن اظهر بود كه بر احدی مخفی ماند و فی الحقیقه این گزارش باعث تجدید ایمان جمعی كثیر از مؤمنان گردید و ایمان علم الیقین مسلمانان به عین الیقین رسید «وَ مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ» (7) «ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ‌»‌(8).
و علماء یهود در ضمن صحیفه‌ی مذكوره به خط عبری این فقرات را نوشته اسامی خود را در ذیل آن ثبت نمودند: كمترینان ملاهای بنی اسرائیل ساكن یزد فلان و فلان إلی آخرها قائل هستیم موافق گفته‌ی نبوّت هیلد كه این محمد نام از اولاد حضرت اسماعیل پیغمبر بر حقّ است از جانب خدا برای بنی اسماعیل غیر از بنی اسرائیل عن قبول فلان عن قبول فلان... إلی آخر الاسماء.
این بود خلاصه‌ی آن صحیفه و در نقل سجلات علماء و فضلاء اسلام نهایت اختصار به عمل آمد و آنچه نقل شد مضمون یك سجل بود و بر صحیفه‌ی مذكوره دوازده سجل نوشته شده است و چون مضمون تمام به یكدیگر قریب بود و در نقل باقی فایده ندید از ایراد اعراض نمود.
الحمد لله اوّلاً و اخراً و الصلوة و السلام علی نبیه محمد و آله و سائر الانبیاء و المرسلین و رحمه الله و بركاته.

پی‌نوشت‌ها:

1.بنابر كتب خود آنها.
2.با توجه به تورات و كتب انبیاء دیگرشان.
3.به خلاف دین مقدس اسلام كه معاد از اصول آن و سهم بزرگی از قرآن را شامل شده است.
4.مطالبی راجع به ماشیح مذكور شد.
5.مرحوم آیه الله مطهری رحمه الله تعالی در بیان اشراق و مشاء می‌فرماید: فلاسفه‌ی اسلامی به دو دسته تقسیم می‌شوند، فلاسفه‌ی اشراق و فلاسفه‌ی مشاء، سر دسته‌ی فلاسفه‌ی اشراقی اسلامی، شیخ شهاب الدین سهروردی از علماء قرن ششم است و سردسته‌ی فلاسفه‌ی مشاء اسلامی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا به شمار می‌رود. اشراقیان پیرو افلاطون و مشائیان پیرو ارسطو به شمار می‌روند. تفاوت اصلی و جوهری روش اشراقی و روش مشائی در این است كه در روش اشراقی برای تحقیق در مسائل فلسفی و مخصوصاً «حكمت الهی» تنها استدلال و تفكرات عقلی كافی نیست، سلوك قبلی و مجاهدات نفس و تصفیه‌ی آن نیز برای كشف حقایق ضروری و لازم است، اما در روش مشائی تكیه فقط بر استدلال است. (آشنائی با علوم اسلامی، بخش فلسفه صفحه‌ی 141).
6.ابوعلی سینا از مشاهیر بزرگ جهان اسلام و از اعاظم شیعه به شمار می‌رفت و چنانچه در الكنی و الالقاب، جلد2، ص172، آورده شده است: او حسین بن عبدالله بن سینا و به شیخ الرئیس ملقب بود... و در سنه‌ی 427 یا 428 قمری در شهر همدان درگذشت، اعلی الله مقامه العالی.
7.سوره‌ی نور، آیه‌ی 40.
8.سوره‌ی حدید، آیه‌ی 21.
منبع مقاله : 
قزوینی یزدی، حاج بابا، (1378)، رساله‌ای در ردّ یهودیت، قم، مؤسسه فرهنگی- انتشاراتی حضور، چاپ اول

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:32

پرش به انجمن:

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:32

[تصویر: %D9%81%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8...6-1394.jpg]

فروردین:

شما کسی نیستید که به زور و اجبار خانواده و یا دوستانتان هر چیزی را قبول کنید! شما می‌دانید چه می‌خواهید، کجا می‌خاوهید بروید، می‌دانید چگونه به آنجا برسید و جواب منفی و مقاومت دیگران را قبول نخواهید کرد. باهمه این احوال حتی اگر مجبور شوید به خاطر دوری گزیدن از تمام مشکلات به احساسات‌تان بها ندهید، اصلا خوب نیست که مسیرتان را منحرف کرده و به دشمن ملحق بشوید! کمی حسایت از جانب شما امروز شما را نجات می‌دهد!

اردیبهشت:

امروز زمان آن رسیده که بیشتر به خودتان توجه نشان دهید و بیش از گذشته روی سلامت خود تاکید داشته باشید. سعی کنید از فرصت و انرژی های خوبی که امرزو کائنات برایتان در نظر گرفته، برای حضور بیشتر در کنار خانواده استفاده کنید. انرژی جسمانی شما امروز زیاد است و فرصت خوبی برای ورزش کردن یا انجام کارهای گروهی است.

خرداد:

شما در حالت عادی انسانی منطقی هستید، اما امروز نمی توانید دلیل آشوبی که در درونتان حس می کنید را بیابید. دوست دارید فکر کنید که این تنش منبعی خارجی دارد در حالی که در واقع این خود شما هستید که باعث شده اید این حالت در شما به وجود بیاید، بهترین راه حل این است که دلیل این هیجان و شور درونی را در خودتان بیابید. امروز از آن روزهایی است به همه چیز به دیده انتقاد می نگرید. با تمرکز بر روی ایرادها و خطاهای عشقتان از کاه کوه ساخته و سر مسائل خیلی بی اهمیت جنجال به راه خواهید انداخت. به جای این کار بهتر است بر روی آنچه که شما را در مرحله اول به سوی او جذب کرده است توجه کنید. اگر به نارضایتی هایتان زیاد فکر نکنید خیلی زود آنها را فراموش خواهید کرد.

تیر:

امروز در خانه خود منتظر فعالیت های بسیار باشید. ممکن است گروه نسبتا بزرگی از مهمان هایی که شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده به خانه تان دعوت کرده اید به منزلتان آمده و بحث های جنجالی زیادی بین شما در بگیرد. این کار به شما انرژی زیادی خواهد داد و نسبت به برخی احساسات خود آگاهی پیدا خواهید کرد. امشب رویای سفر به جاهای دور و عجیب و غریب را در سر خواهید داشت. چرا حرفی که در دل دارید را به زبان نمی آورید؟ خوردن حرف هایتان تنها باعث ایجاد فاصله بین شما و عشقتان خواهد شد. امروز می توانید احساساتتان را به وضوح بیان کنید و از باری که بر سینه تان سنگینی میکند خلاص شوید.

مرداد:

شما تخیلات زیبا و قشنگی را برای ﺁینده‌تان دارید و به اکثر ﺁنها در ﺁینده‌ای نه چندان دور خواهید رسید فقط باید تلاش کنید.شانس‌تان را تا از دست نرفته است در تمام زمینه‌های زندگی‌تان امتحان کنید از ریسک کردن ابایی نداشته باشید.اجازه ندهید ندای درونی‌تان به شما ترس و اظطراب وارد کند که از انجام کارهایتان باز بمانید.به جای این کارها کمی‌به ﺁینده تان امیدوار باشید تا موفق شوید.

شهریور:

امروز شاید دیگران فکر کنند شما در کارتان ناشی و دست و پا چلفتی هستید!! در حالیکه شما کاملاً به رفتار خود مسلط هستید و اصلاً لازم نیست چیزی را تغییر دهید. حالا که خورشید و بهرام در نشانه شما به هم ملحق شده‌اند شما باید بدانیدکه قدرت استفاده کردن از توانایی‌هایتان را دارا هستید و می‌توانید به طور موثری روی اهداف آینده خود تمرکز کنید.

مهر:

امروز در مرکز توجه خواهید بود و قدرت بیان بسیار بالایی خواهید داشت. می توانید به سادگی اطرافیان را جذب کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. به طوری که می توانید به راحتی بحث را در هر جمعی کنترل کنید و یا حتی در یک جلسه سخنرانی کنید. بهتر است امروز بدون برنامه ریزی به دوست اجتماعی خود ابراز عشق نکنید، نتیجه خوبی برای این کار پیش بینی نمی شود. مواظب رمز کارت و گذرواژه ایمیل خود باشید. انتظارات زیادی از شریک زندگی خود دارید و استانداردهای بالایی را در این رابطه برای خود تعیین کرده اید. با نامزد خود حرف بزنید و مرزها را در رابطه تان مشخص کنید. ببینید آیا به زندگی از یک دریچه نگاه می کنید؟

آبان:

امروز انرژی هایی که کائنات برای شما در نظر گرفته اند به قدری زیاد است که می توانید یک شبه، کلی از مسایل زندگی خود را سامان دهید. اول اینکه به ظاهر و رفتار خود بیشتر رسیدگی کنید و توجه بیشتری داشته باشید. با افراد مثبت و کارشناس، بیشتر صمیمی شوید. سپس، تلاشتان را در محل کار بیشتر کنید. از امروز تا سه هفته دیگر، همه چیز در بهترین حالت خود خواهد بود. روی حرف هایی که به زبان می آورید خیلی وسواس به خرج دهید. هیچ کدام از لحظه ها را بیهوده و بدون هدف نسوزانید و بلکه با سیاست کامل، برای همه چیز برنامه ریزی کنید.

آذر:

مسائلی که برای شما ارزشمند هستند با آنهایی که برای یک گروه ارزشمند هستند به طور عجیبی به هم وابسته‌اند، حتی اگر در نظر اول جدا از هم به نظر برسند. ممکن است امروز شما بیشتر به خودتان اطمینان داشته باشید، برای اینکه شما می‌توانید قدرت احساسات خود را درک کنید. اگر توانایی‌های شما سیر نزولی پیدا کرده از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید هراس نداشته باشید. طبیعتاً مسئولین شما در محل کار نیاز دارند که به درخواست شما اهمیت بدهند، و اگر این اتفاق بیفتد از نظر مالی هم وضع بهتری پیدا خواهید کرد.

دی:

مهم نیست چه موانعی مقابل راه شما قرار دارد، امروز پر از عشق هستید و با فرد مورد علاقه تان قرار ملاقاتی خواهید داشت. به نیازهای طرف مقابل تان اهمیت دهید. اگر چه قدرت و انگیزه در شما موج می زند اما همکاری با دیگران در زمینه کاری می تواند قدم بزرگی برای موفقیت های آینده شما باشد. با احتیاط قدم بردارید اما از حرکت نایستید. بهتر است به عکسی که در شبکه های اجتماعی روی پروفایل خود گذاشته اید، دستی بکشید زیرا این هفته بهترین ارتباطات مجازی خود را تجربه خواهید کرد. هدفهایتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید

بهمن:

اگر قرار است تصمیم مهمی بگیرید ولی احساس سر در گمی می کنید، بهتر است برای نظرسنجی به هرکسی مراجعه نکنید. تنها از چند نفر که به آنها اعتماد کامل دارید کمک بخواهید. پرسیدن نظر هرکسی که جلویتان می آید تنها شما را گمراهتر خواهد کرد. از افرادی که دانش و اطلاع کافی دارند نظر بخواهید، اما برای گرفتن تصمیم به خودتان رجوع کنید، این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. امروز کمی بی حوصله هستید، ولی سعی کنید مثل همیشه به کارهای روزمره تان بپردازید. حتی انرژی و حوصله کافی برای وقت گذراندن با عشقتان را نیز ندارید و دلتان نمی خواهد از رسانه های اجتماعی نیز سر و کله بزنید. اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید الان وقتش است.

اسفند:

شما در زندگی تان فردی مثبت بین هستید به همین دلیل با تمام مشکلاتی که پیش می‌ایند به راحتی مقابله می‌کنید و هیچ اتفاقی هر چند خیلی بزرگ باشد نمی‌تواند مانع شما شود.شما به تنهایی این احساس را در خود نگه نمی‌دارید بلکه با صحبت‌ها و رفتارهای مثبت تان این موضوع را به دیگران نیز القا می‌کنید به همین دلیل خداوند راه‌های سعادت و خوشبختی را بیش از پیش بر سر راه شما قرار می‌دهد.استدلال‌ها و آنالیزهای که در رابطه با دیگران انجام می‌دهید یا حدس می‌زنید کاملا به واقعیت می‌پیوندند اما توصیه می‌کنیم به انها زیاد اهمیت ندهید زیرا باعث می‌شوند که شما رفتاری نا عادلانه را پیشه خود کنید.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:32

: معمار شلیلایی به تازگی به عنوان برنده چهل و یکیمن جایزه‌ پریتزکر شناخته شده است؛ پانزده قاب روایت این گزارش از پروژه‌های شاخص او است. جایزه پریتزکر هرساله در چنین روزهایی دریافت‌کننده منتخب این جایزه را معرفی می‌کند؛ جایزه‌ای که به نوبل معماری هم شهرت دارد و در کنار دوسالانه ونیز نزد معماران از جایگاه معتبری برخوردار است.

حالا طبق اعلام رسمی برگزارکنندگان، جایزه 2016 پریتزکر به "آلخاندرو آراونا" معمار شیلیایی تبار، تعلق گرفته است. این جایزه به دلیل تلاش‌هایی که این معمار در طراحی ساختمان‌های خدماتی، خانه‌های کم هزینه و پروژه‌های مربوط به بازسازی پس از سانحه داشت، به وی تعلق گرفت. هیئت داوران چهل و یکیمن جایزه‌ پریتزکر اذعان کردند که آلخاندرو آراونا، با معماری اجتماعی خود سعی کرده تا با بحران مسکن جهانی مقابله کند.

[تصویر: 768314_446.jpg]
شهرت آلخاندرو آراونا، تنها محدود به شیلی نیست بلکه او وقایع معماری مختلف در سطح جهان همواره حضور داشته است. او از سال 2009 تا 2015 جزء داوران جایزه‌ی پریتکرز بوده و اخیراً شرکت خود را تأسیس کرده است. آراوانا یکی از بنیان‌گذاران گروه معماری ELEMENTAL در سانتیاگو است.

روش کار این معمار آموزش مهارت‌های ساختمانی به مردم و مشارکت گرفتن از آن‌ها برای ساخت خانه‌ی خود بود. این خانه‌های ارزان قیمت معمولاً با مصالح بومی شکل می‌گیرند و به صورت کامل ساخته نمی‌شوند تا ساکنین بتوانند در گذر زمان خود آن‌ها را توسعه دهند. آلخاندرو آراونا به جای اینکه بیرون از میدان، تنها به طراحی بپردازد، خود را در تمام جوانب طراحی دخیل کرده و فرصت‌های جدیدی را برای هر پروژه ایجاد کرده است.

حالا طی این گزارش پروژه‌های شاخص این طراح و معمار را در پانزده قاب مرور می‌کنیم.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:36

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اختلال رفتاری ADHD توسط رژیم غذایی ایجاد شود با این حال، تحقیقات نشان می دهد که برای برخی افراد، تغییرات رژیم غذایی می تواند علائم را بهبود بخشد. در واقع، مقدار قابل توجهی از تحقیقات مورد بررسی قرار داده است که چگونه تغذیه در ADHD تاثیر می گذارد.

این مقاله یک مرور کلی از این یافته است در مورد مواد غذایی، رژیم های غذایی و مکمل های درگیر بحث می کند.

ADHD چیست؟

اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) یک بیماری رفتاری شامل بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری است. این یکی از شایعترین اختلالات است که کودکان می توانند داشته باشند بلکه روی بسیاری از بزرگسالان نیز تاثیر می گذارد.
علت دقیق ADHD نامشخص است اما تحقیقات نشان می دهد که ژنتیک نقش عمده ای بازی می کند عوامل دیگر، مانند سمیت محیطی و تغذیه نامناسب در دوران شیرخوارگی، نیز دخیل است.

اعتقاد بر این است که ADHD از سطوح پایین دوپامین و نورآدرنالین در منطقه از مغز که مسئول خود تنظیمی است سرچشمه می گیرد. هنگامی که این توابع دچار اختلال شود فرد در تلاش برای تکمیل وظایف، درک زمان، ماندن برای تمرکز و تحت کنترل قرار دادن رفتار نامناسب است.

این به نوبه خود، روی توانایی کار، کار به خوبی در مدرسه و حفظ روابط مناسب تاثیر می گذارد که می تواند کیفیت زندگی را کاهش دهد. ADHD یک اختلال قابل درمان در نظر گرفته نمی شود و هدف درمان کاهش علائم است رفتار درمانی و داروها اغلب مفید هستند. با این حال، تغییرات در رژیم غذایی نیز ممکن است به مدیریت علائم کمک کند.

تغذیه و رفتار

علم پشت اثرات مواد غذایی روی رفتار است که هنوز کاملا جدید و بحث برانگیز است با این حال، همه موافق هستند که غذاهای خاص روی رفتار تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، کافئین می تواند هوشیاری را افزایش دهد شکلات می تواند روی خلق و خوی تاثیر بگذارد و الکل می تواند کاملاً سبب تغییر رفتار شود.

کمبودهای تغذیه ای همچنین می توانید بر رفتار اثر بگذارد یک مطالعه نشان داد که مصرف یک مکمل از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی منجر به کاهش قابل توجهی در رفتار ضد اجتماعی، در مقایسه با دارونما شد.

ویتامین و مواد معدنی نیز می تواند رفتار ضد اجتماعی در کودکان را کاهش دهد و اسیدهای چرب غیر اشباع پلی نشان داده شده است برای کاهش خشونت موثر است.

از آنجا که نشان داده شده است غذاها و مکمل ها برای نفوذ در رفتار موثر است آنها نیز تا حد زیادی می تواند روی علائم رفتاری ADHD تاثیر بگذارد. به همین دلیل، یک مقدار خوب از تحقیقات تغذیه روی اثرات مواد غذایی و مکمل در ADHD انجام شده است.

بیشتر، دو نوع از مطالعات انجام شده است:

- مطالعات و مکمل های غذایی: مکمل های همراه با یک یا چند ماده مغذی.

- مطالعات حذفی: حذف یک یا چند ماده از رژیم غذایی.

مطالعات و مکمل های غذایی : تحقیقات مروری

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کودکان مبتلا به ADHD اغلب عادت به خوردن غذای ناسالم و یا کمبود مواد مغذی دارند. محققان به این باورند که مکمل ممکن است به بهبود علایم کمک کند.

مطالعات تغذیه به اثر چند مکمل در اختلال، از جمله اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 انجام شده است.

مکمل اسید آمینه

هر سلول در بدن شما برای عملکرد نیاز به اسیدهای آمینه دارد در میان چیزهای دیگر، اسیدهای آمینه برای ساخت انتقال دهنده های عصبی و یا مولکول در مغز استفاده می شود.

به طور خاص، اسیدهای آمینه فنیل آلانین، تیروزین و تریپتوفان استفاده می شود تا انتقال دهنده های عصبی دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین ساخته شوند. نشان داده شده است که افراد مبتلا به این اختلال دارای مشکلات با این انتقال دهنده های عصبی و همچنین سطوح پایین خون و ادرار از این اسیدهای آمینه دارند.

به همین دلیل، چند آزمایش به بررسی چگونگی مکمل های اسید آمینه برای تاثیر روی علائم ADHD در کودکان انجام شده است. تیروزین و مکمل S - آدنوزیل متیونین نتایج مخلوط نشان داده اند برخی مطالعات اثری نشان نداده اند و در برخی مطالعات دیگر مزایای متوسط ارائه شده است.

ویتامین و مواد معدنی

کمبود آهن و روی می تواند سبب اختلال شناختی در کودکان شود هر چند آنها ADHD نداشته باشند. با این حال، سطوح پایین تر روی، منیزیم، کلسیم و فسفر بارها و بارها در کودکان مبتلا به ADHD گزارش شده است.

آزمایشات متعددی روی اثرات مصرف مکمل روی کار کردند و در همه آنها بهبود در علائم گزارش شده است. دو آزمایش دیگر اثرات مصرف قرص آهن بر کودکان به مبتلا ADHD را ارزیابی کردند آنها همچنین بهبود علائم را گزارش دادند اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

اثرات مگا دوز ویتامین های B6 ، B5، B3 وC  مورد بررسی قرار گرفته است اما هیچ بهبود علائم ADHD گزارش نشده است. با این حال یک آزمایش در سال 2014 یک اثر از یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی پیدا کرده است در بزرگسال مصرف مکمل پس از 8 هفته، در مقایسه با گروه دارونما، بهبود قانع کننده ای در میزان ADHD نشان داده است.

مکمل اسید چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در مغز ایفا می کنند. کودکان مبتلا به ADHD به طور کلی سطوح پایین تری از اسیدهای چرب امگا 3  نسبت به کودکانی بدون ADHD دارد.

بنابراین، تعجب آور نیست که در بسیاری از مطالعات مکمل امگا 3 علت بهبود نسبی در علائم بوده ADHD است. در مطالعات، به نظر می رسد اسیدهای چرب امگا 3 برای کمک به بهبود اتمام کار و بی توجهی موثر باشد علاوه بر این، آنها سبب کاهش پرخاشگری، بی قراری، تکانشگری و بیش فعالی می شوند.

مطالعات روی حذف مواد غذایی: تحقیقات مروری

افرادی که مبتلا به اختلال هستند بیشتر احتمال دارد که واکنش های جانبی به مواد غذایی نشان دهند که حذف غذاهای مشکل ساز ممکن است به بهبود علائم کمک کند. 

مطالعات اثرات از بین برنده بسیاری از مواد، از جمله مکمل های غذایی، مواد نگهدارنده، شیرین کننده و غذاهای بررسی کرده اند.

حذف سالیسیلاتها و مکمل های غذایی

در یک حادثه، پزشک متخصص آلرژی به نام دکتر فین گولد کشف کردند که مواد غذایی می تواند روی رفتار تاثیر بگذارد. در سال 1970 او یک رژیم غذایی برای بیماران خود تجویز کرد که محتویات واکنش زا از آن حذف شده بود.

رژیم غذایی بدون سالیسیلاتها، که در ترکیبات بسیاری از مواد غذایی، داروها و مکمل های غذایی وجود دارند. در حالی که این رژیم غذایی، در برخی از بیماران فین گولد سبب بهبود در مشکلات رفتاری آنها شد.

بلافاصله پس از آن فین گولد  بر روی کودکان با بیش فعالی آزمایش کرد و او ادعا کرد که 30-50٪ از آنها با رژیم غذایی  بهبود یافته است. اگر در بررسی به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی فین گولد یک مداخله موثر برای بیش فعالی نیست اما این موضوع محققین را برای بررسی روی مواد غذایی در بیماری ADHD تحریک کرد.

حذف رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده

بعد از رژیم فین گولد، دیگر محققان روی رنگ های مصنوعی غذایی (AFCS) و مواد نگهدارنده تمرکز کردند. دلیل این است که این مواد به نظر می رسد بر رفتار کودکان، صرف نظر از اینکه آنها ADHD داشته باشند موثر است.

یک مطالعه روی 800 کودک مظنون به بیش فعالی نشان داد 75 درصد از آنهایی که رژیم غذایی بدون AFC داده شد بهبود یافته اند اما با مصرف دوباره AFCS مبتلا شدند. در مطالعه دیگری نشان داده است که بیش فعالی در 1873 کودک با مصرف AFCS و بنزوات سدیم یک ماده نگهدارنده، افزایش یافته بود.

با این حال حتی اگر این مطالعات نشان دهد که AFCS می تواند بیش فعالی را افزایش دهد ولی شواهد به اندازه کافی قوی نیستند. با این حال، FDA نیاز به برچسب بر روی بسته های مواد غذایی دارای AFCS را ذکر شده کرده است از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیاز به نوشتن بر چسب هشدار مواد غذایی برای کودکان با اختلال رفتاری را داده است.

حذف شکر و شیرین کننده های مصنوعی

نوشابه به افزایش بیش فعالی مرتبط است و قند خون پایین در افراد مبتلا به ADHD  رایج است. علاوه بر این، برخی از مطالعات مشاهده ای مصرف قند را با علائم  ADHD در کودکان و نوجوانان مربوط می دانند.

با این حال، بررسی ها به دنبال به مصرف قند و رفتار هیچ عوارض پیدا نکرده اند دو مطالعه کارآزمایی روی آسپارتام شیرین کننده های مصنوعی نیز هیچ عوارض در بر نداشت.

از لحاظ تئوری، این احتمال وجود دارد که شکر باعث عدم توجه، به جای بیش فعالی شود عدم تعادل قند خون می تواند باعث عدم توجه شود.

حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی

حذف چند ماده غذایی از رژیم غذایی یک روشی است که نشان می دهد چگونه افراد مبتلا به ADHD به غذاهای پاسخ می دهند در اینجا چند نمونه بیان می شود.

مرحله حذف: بیماری رفتاری شامل بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری از یک رژیم غذایی بسیار محدود از غذاهای کم حساسیت زا پیروی کنید اگر علائم بهتر شد مرحله بعدی را دنبال کنید.

مصرف مجدد: غذاهای مشکوک به ایجاد عوارض جانبی را هر 3 - 7 روز دوباره مصرف کنید اگر علائم بازگشت این مواد غذایی به عنوان ( حساسیت زا ) است.

درمان: یک پروتکل رژیم غذایی شخصی تجویز شود و از غذاهای حساسیت زا اجتناب شود.

- - , .

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 19:36